forum.dr-kwasniewski.pl

Dzia┼éy Forum => Wolne tematy => W▒tek zaczŕty przez: maf 2007-12-19, 20:03:56



Tytu│: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: maf 2007-12-19, 20:03:56
Witam
O moich kurach zielononozkach juz pisalem w innym watku.
Ostatnie wiadomosci sa takie:
Tydzien temu w nocy z niedzieli na poniedzialek, do zagrody zakradl sie jakis zwierz i bezczelnie uprowadzil jedna kure zielononozke kuropatwiana i jednego koguta zoltonozkiego.
Sadzi;lem, ze to kuna. O kunach wszystko natychmiast przeczytalem /o tropach tez, mam dokumentacje foto tropow tego zwierza/, kupilem natychmiast pulapke/zywolapke. Na przynete uzylem jaja mojej zielononozki i przypadkowo zlapana mysze na zwykla lapke na myszy. Jajo przykleilem silikonem zeby sie nie turlalo na zapadni.
Cala pulaka stala tydzien czasu i nic sie nie zlapalo. Wczoraj szok :shock:
Rano patrze , jakis zwierz siedzi zamkniety. Wyglada jak kot. Rodzina kotow , wiadomo, jest duza. Chcialem sie dowiedziec, czy te tropy ktore mam w dokumentacji uprowadzenia mojej kury i koguta moga sie zgadzac z kotem. Wtedy kuna bylaby wykluczona. Wpisalem oczywiscie w googiel "tropy kota".  :shock: ┼╝bik jest kotem. Zlapalem ┼╝bika. Wszyskie cechy wskazaly na ┼╝bika. Ale w Polsce jest podobno tylko 200 ┼╝bikow. Przelecialem wszystko o ┼╝biku Zlapany zwierz mial wiekszosc tych cech: biale wasy, pasy na ogonie, tepe zakonczenie ogona czarna sierscia, przednie lapy pod spodem czarne, itd.
Siedzial pol dnia w mojej klatce zywolapce. Mialem problem co z nim zrobic. Zadzwonilem do ZOO czy przypadkiem nie potrezbuja ┼╝bika. Hmmm, zapytali czy zartuje. Powiedzialem, ze wiem, ze w Posce jest 200 ┼╝bikow i to w Bieszczadach, ale ja mam tego 201.
W koncu zaczalem miec watpliwosci, czy to ┼╝bik, czy kot domowy. Al;e kot przewaznie mialczy, a ten byl bardzo aresywny.
Mialem kilka sposobow na pozbycie sie drapieznika, wybralem najgorszy dla mnie, wypuscilem go.
Pozdr
maf



Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: maf 2007-12-19, 20:13:04
Oczywiscie wypuscilem po sesji foto.
maf


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: grizzly 2007-12-19, 20:30:19
Cytuj z: maf 2007-12-19, 20:13:04
Oczywiscie wypuscilem po sesji foto.
maf


Masz juz zdjecia tego "dzika" :-) na swojej stronce?



Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: maf 2007-12-19, 20:38:07
Cytuj z: grizzly 2007-12-19, 20:30:19
Cytuj z: maf 2007-12-19, 20:13:04
Oczywiscie wypuscilem po sesji foto.
maf


Masz juz zdjecia tego "dzika" :-) na swojej stronce?



W ciemno moge walnac fotki, bezposredni link do fotek, bo jeszcze jestem w szoku po wczorajszych przezyciach.
Narazie nie bede robil galerii.
Zaraz zapodam linki,.
maf


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: maf 2007-12-19, 21:22:24
Fotek mam oczywiscie wiecej, ale ┼╝bik wyglada jak kot. Tym bardziej na fotkach. Ja go widzidzialem na zywo, wiec \wszystkie cechy analizowalem. Polecam gogle, hint "tropy kota", "┼╝bik"
http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/img/rozpierducha%20__po_zwierzu_1.jpg[/url]
[url]http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/img/rozpierducha_po_zwierzu.jpg[/url]
[url]http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/img/tropy_0153.jpg[/url]
[url]http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/img/zbik0189.jpg[/url]
[url]http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/img/zbik0188.jpg[/url]
[url]http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/img/zbik0191.jpg
maf


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: malgo35 2007-12-19, 21:32:25
Faktycznie, na zdj─Öciach wygl─ůda jak prawdziwy domowy kot. Czym by nie by┼é, dobrze ┼╝e zrobi┼ée┼Ť to, co dla Ciebie najgorsze. Je┼Ťli jest bystry, b─Ödzie szuka┼é innych ofiar, je┼Ťli nie to w napadzie wielkiego g┼éodu wr├│ci po d┼éu┼╝szym czasie. Zostaw t─ů klatk─Ö - pu┼éapk─Ö w tym samym miejscu, powinno dzia┼éa─ç odstraszaj─ůco.


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: maf 2007-12-19, 21:58:54
Cytuj z: malgo35 2007-12-19, 21:32:25
Faktycznie, na zdj─Öciach wygl─ůda jak prawdziwy domowy kot. Czym by nie by┼é, dobrze ┼╝e zrobi┼ée┼Ť to, co dla Ciebie najgorsze. Je┼Ťli jest bystry, b─Ödzie szuka┼é innych ofiar, je┼Ťli nie to w napadzie wielkiego g┼éodu wr├│ci po d┼éu┼╝szym czasie. Zostaw t─ů klatk─Ö - pu┼éapk─Ö w tym samym miejscu, powinno dzia┼éa─ç odstraszaj─ůco.

Szczerze mowiac, to sadze ze przyjdzie zeby sie zemscic.
Jestem przekonany ze to zbik, koty /domowe/ znam, nigdy sie tak nie zachowuja. Niestety nie udalo mi sie zrobic fotki jego paszczy. jak prychal na mnie to nie moglem uruchomic spustu migawki. Poza tym, najwazniejsza cecha - ogon, nie udalo mi sie sfotografowac, tepo zakonczony, czarny na koncu.  I nie mialczal, koty mialcza nawet jak sa w klatce.
Balem sie go wypuscic, zeby mmie nie zaatakowal. Moze to bedzie smieszne, ale szerszeni juz sie nie boje, wiem jak z nimi postepowac/, ale z drapieznikiem mialem kontakt 1 raz. Na szczescie ta klatka jest tak zbudowana, ze jak sie ja odwroci, to drzwiczki sie otwieraja.
Zrobilem to tak: zaczepilem gorny uchwyt klatki do 20 metrowej liny, byly probvlemy bo ten zbik byl bardzo agresywny i musialem to robic za pomoca metalowych pretow. Schowalem sie w domu, pociagnalem za line, klatka sie odwrocila,drzwiczki sie otwarly i zwierz uciekl do lasu./mieszkam w lesie/
Pozdr
maf


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: kodar 2007-12-19, 22:17:19
http://www.animalplanet.pl/wielkie_koty/wszystko_o_wielkich_kotach/zbik/index.shtml

  Maf,zlapany przez ciebie kot,nawet podobny do tego jak wyzej :shock:


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: malgo35 2007-12-19, 22:28:03
"S─ůsiedzi" - taka bajka mi si─Ö przypomnia┼éa, jak czyta┼éam o Twoich zmaganiach z wypuszczeniem ┼╝bika, na szcz─Ö┼Ťcie zako┼äczenie by┼éo inne :)


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: maf 2007-12-19, 23:46:46
Cytuj z: kodar 2007-12-19, 22:17:19
http://www.animalplanet.pl/wielkie_koty/wszystko_o_wielkich_kotach/zbik/index.shtml

  Maf,zlapany przez ciebie kot,nawet podobny do tego jak wyzej :shock:

I to jest tak jak z DO. Mowimy, ze DO dziala, jest zdrowa. Nie wierza.
Jak zadzwonilem do ZOO to zapytali, czy mowie powaznie czy jaja sobie robie.
Te fotki sa identyczne:
http://www.animalplanet.pl/wielkie_koty/wszystko_o_wielkich_kotach/zbik/index.shtml[/url]
[url]http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/img/zbik0189.jpg
Przeciez to niemozliwe: tluszcze zwierzece sa szkodliwe; ┼╝biki nie wystepuja w wielkopolsce.
Pozdr
maf


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: maf 2007-12-20, 00:03:23
Heh, ale mialem takiego pomysla /jak ZOO nie zainteresowalo sie zwierzem/, zeby go sprzedac na allegro /oczywiscie razem z klatka./
Koty chyba mozna sprzedawac i kupowac? 0dpowiedni komentarz, wiecej fotek, ciekawe za ile by poszedl.
Pozdr
maf


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: Rafalek 2007-12-20, 07:49:43
No to lepiej nie kombinuj, za handel zwierzetami ktore sa w CITES mozna isc do paki :)
Jezeli wpadnie Tobie w klatke jeszcze raz ten kotek skontaktuj sie z ludzmi z PTOP Salamandra www.salamandra.org.pl


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: mateoosh12 2007-12-20, 08:54:20
to nie jest zbik, to kot. Zapewne dziki / zdzicza┼éy. A jakiej wielko┼Ťci s─ů te kurki? Bo jednak jest nieco dziwne, ┼╝e kot za┼éatwi┼é kur─Ö... Pies - rozumiem, ale kot...
PS: jakiej by┼é wielko┼Ťci?


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: Halina Ch. 2007-12-20, 09:40:14
Cytuj z: maf 2007-12-19, 21:58:54
Moze to bedzie smieszne, ale szerszeni juz sie nie boje, wiem jak z nimi postepowac/

Jak z nimi pos─Öpowa─ç?
Ko┼éo mojego domu na d─Öbie mieszkaj─ů szerszenie, latem strach wyj┼Ť─ç na dw├│r.


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2007-12-20, 10:01:28
Cytuj z: mateoosh12 2007-12-20, 08:54:20
to nie jest zbik, to kot. Zapewne dziki / zdzicza┼éy. A jakiej wielko┼Ťci s─ů te kurki? Bo jednak jest nieco dziwne, ┼╝e kot za┼éatwi┼é kur─Ö... Pies - rozumiem, ale kot...
PS: jakiej by┼é wielko┼Ťci?


Czemu nie? Przeczytaj opis z wikipedii idealnie zgadza si─Ö z opisem mafa.


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: maf 2007-12-20, 16:31:22
Cytuj z: Halina Ch. 2007-12-20, 09:40:14
Cytuj z: maf 2007-12-19, 21:58:54
Moze to bedzie smieszne, ale szerszeni juz sie nie boje, wiem jak z nimi postepowac/

Jak z nimi pos─Öpowa─ç?
Ko┼éo mojego domu na d─Öbie mieszkaj─ů szerszenie, latem strach wyj┼Ť─ç na dw├│r.

Zalezy jak wysoko. Mam skonstruowany do tego specjalny przyrzad dl 2 m. moze byc dluzszy. np 3 m, bo elementy sa wszedzie dostepne i kosztuja doslownie kilka zl.
Mozna wykorzystac jeszcze drabine firmy na litere K o dl 6,8 m i wtedy zasieg przyrzadu bedzie 9 m.
Skonstruowanie przyzadu metoda domowa trwa 10 minut. Dziwie sie, ze jeszcze nie ma takiego czegos na rynku.
Gdyby kltos chcial zrobic na tym kase, wdrozyc produkcje, opantentowac, to zapraszam. Moge opracowac projekt do produkcji z wykorzystaniem 2 silownikow na baterie/2 dlatego, ze 1 bylby na szerszenie, drugi na osy/. Na szerszenie jest jeszcze pol roku czasu.
Zainteresowanym zdradze ten sposob na priv /jak nadejdzie czas szerszeni/, byloby mi glupio gdybym na forum opisal konstrukcje, a za 2 miesiace produkt by sie pojawil w sprzedazy.
Pozdrawiam
maf


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: maf 2007-12-20, 16:40:12
Oczywiscie Halino jestes pierwsza na liscie.
Zeby nie bylo ze pisze pierdoly, mieszkam w lesie/przy lesie. Z szerszeniami i osami jestem " za pan brat", wiem juz jak sie  z nimi postepuje. Teraz zdobywam licencje na "┼╝bika"
Pozdr
maf


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: Rudka 2007-12-23, 02:53:33
Pi─Ökny kotek -dajcie mu spok├│j  nawet je┼╝eli jest ┼╝bikiem,
  szkoda do ogrodu zoologicznego
  przeciez je┼Ťc co┼Ť musi,a skoro cz┼éowiek zwierzynie zabra┼é terytorium
Maff  dlaczego kur na noc nie zamykasz. jak liska sie dorwie to wszystkie wymorduje.
    mia┼éam tak ju┼╝ pare razy  cho─ç nie mieszkam w lesie .
  Tez mia┼éam zdarzenie ,ze rano otwierajac kurnik co┼Ť szybko uciek┼éo
  i w┼éasnie w kocim kolorze .
  oczywi┼Ťcie ze┼╝ar┼é kwoke z jajami . Teraz pomysla┼éam sobie ,ze m├│g┼é by─ç to ┼╝bik ,
  kt├│ry wszed┼é do kurnika wcze┼Ťniej od kur, a ja go zamkn─Ö┼éam .


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: Waldek 2007-12-23, 11:26:10
Trzeba by┼éo zje┼Ťc dziada. Du┼╝y by┼é? :wink:

Chyba chi┼äczycy jedz─ů koty wi─Öc nie rozumiem :lol:


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: Waldek 2007-12-23, 11:27:04
wypu┼Ťci┼ées warto┼Ťciowe proteiny  :wink:


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: Rudka 2007-12-23, 23:43:56
Waldek -- nie zdazyłam sie przyjrzec
  -ma┼éo nie zemdla┼éam ze strachu -jak mi pod nogami przelecia┼é.


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: Ryjek 2007-12-29, 01:17:17
Hej, ale┼Ť g┼éupot─Ö strzeli┼é, ┼╝e┼Ť sobie tego kota nie zatrzyma┼é - zobacz - Ruscy go przygarn─Öli!

http://www.diesel.pp.net.ua/news/2007-02-15-104


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: Rudka 2007-12-30, 01:01:26
Mnie sie bardzo ten kotek podoba ,mógłby u mnie za psa pracować .
  widze ,ze wi─Öcej ch─Ötnych jest na niego .
  Teraz widze jaki wielki -to u mnie by┼é inny zwierz albo mniejszy kotek ,
  ale kwoka by┼éa w podobnym stanie jak ten kogut


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: Ryjek 2007-12-30, 23:06:08
I mnie si─Ö on podoba - jest tylko jeden problem - ja zjadam du┼╝o jajek, a to bydle zjada du┼╝o kur - w zwi─ůzku z czym nie bardzo by┼éoby to do pogodzenia. ;)

Ps. Ale z tym kogutem to się obszedł profesjonalnie ;).


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: maf 2008-01-11, 20:20:17
Witam
Dzisiaj zlapalem, tzn wpadl w pulapke  zwierz.
Kot. Porownujac zachowanie w klatce wczesniejszego zwierza/zbika ten napewno jest kotem domowym, Nie jest zbikiem.
Analogicznie, tamten byl zbikiem
Pozdr
maf


Tytu│: Odp: ┼Ümieszne, kury i ┼╝bik
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2014-06-10, 19:54:58
He, he, he, Waldek by┼é dobry "wypu┼Ťci┼ée┼Ť proteiny" :D

Problem ┼╝bik-kot domowy jest czysto akademicki, bo po pierwsze ┼╝bik i kot domowy to jeden gatunek (Felis sylvestris), po drugie za czystego ┼╝bika uwa┼╝a si─Ö tylko ┼╝bika afryka┼äskiego (F.s.lybica), bo nasza populacja to miesza┼äce z kotem domowym, czystego ┼╝bika mo┼╝e jest z 15-20 sztuk (odpowiedzie─ç mog─ů tylko badania genetyczne) w Karpatach.
┼╗biki i miesza┼äce z kotem domowym mog─ů wa┼╝y─ç nawet 10 kg i poluj─ů na m┼éode sarny, jelonki i owce, wi─Öc kura to piku┼Ť :D
Po zachowaniu te┼╝ nie spos├│b ich odr├│┼╝ni─ç, bo zachowania obro┼äczy i agresywne zdzicza┼éego kota domowego i ┼╝bika s─ů identyczne.
Ale lokalizacja geograficzna przemawia jednak za kotem domowym. 8)

W zoo we Wroc┼éawiu przez p├│┼é roku sprz─ůta┼éem wybieg ┼╝bika (czystej krwi z Kaukazu), zostawia┼éem wod─Ö i jedzenie, tylko raz widz─ůc zwierz─Ö :lol:
A zwiedzaj─ůcy znali go tylko ze zdj─Öcia na tabliczce 8)


forum.dr-kwasniewski.pl | Dzia│aj▒ce na SMF 1.0.8.
© 2001-2005, Lewis Media. Wszystkie prawa zastrze┐one.