forum.dr-kwasniewski.pl

Dzia┼éy Forum => Kuchnia Optymalna. => W▒tek zaczŕty przez: MORGANO 2006-12-09, 01:22:41



Tytu│: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: MORGANO 2006-12-09, 01:22:41
JOD.
Jod jest niezb─Ödny dla prawid┼éowego dzia┼éania tarczycy. Jod wp┼éywa na tarczyc─Ö, b─Öd─ůc sk┼éadnikiem produkowanych przez ni─ů hormon├│w: tyroksyny i tr├│jjodotyroniny, kt├│re reguluj─ů przemiany energetyczne, wzrost, rozmna┼╝anie, syntez─Ö bia┼éek, rozw├│j i prac─Ö m├│zgu oraz uk┼éadu nerwowego. Pomaga w utrzymaniu zdrowej sk├│ry w┼éos├│w, paznokci i z─Öb├│w.

Niedob├│r
Niedob├│r jodu prowadzi do niedoczynno┼Ťci tarczycy i powstania na szyi wola endemicznego. W przebiegu niedoczynno┼Ťci tarczycy obserwuje si─Ö:
Zm─Öczenie i brak energii, zaburzenia pami─Öci i sprawno┼Ťci intelektualnej, depresj─Ö, dreszcze, b├│le staw├│w, upo┼Ťledzenie s┼éuchu. Wypadanie w┼éos├│w, podatno┼Ť─ç na przezi─Öbienia i infekcje dr├│g oddechowych, objawy przyspieszonego starzenia si─Ö, przyrost masy cia┼éa.
Stany niedoboru jodu w okresie ci─ů┼╝y mog─ů prowadzi─ç do niedorozwoju p┼éodu, zar├│wno fizycznego, jak i umys┼éowego, zwanego kretynizmem.

Nadmiar
Dopiero ponad dwudziestokrotne przekraczanie dawek jest szkodliwe i doprowadza do nadczynno┼Ťci tarczycy i powstawania wola. Stan ten objawia si─Ö nadpobudliwo┼Ťci─ů, przyspieszon─ů prac─ů serca, przyspieszonym metabolizmem, nieodporno┼Ťci─ů na podwy┼╝szon─ů temperatur─Ö, chudni─Öciem, niepokojem i wytrzeszczem oczu.

Żródła
Jod wyst─Öpuje w wodzie, powietrzu (zw┼éaszcza w okolicach nadmorskich), w glebie, a wi─Öc r├│wnie┼╝ w produktach ro┼Ťlinnych wyhodowanych na bogatym w jod pod┼éo┼╝u. ┼╣r├│d┼éem jodu s─ů ryby morskie, owoce morza oraz s├│l nieoczyszczona lub jodowana, dro┼╝d┼╝e, morszczyn, cebula.
/ z mojego archiwum Morgano/




Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Diogenes z Synopy 2016-03-23, 11:34:41
lepsze mleko biedronkowe niż ekologiczne  :shock:   :lol:
Cytuj:
Badania te pokaza┼éy jednak, ┼╝e jest pewien parametr, kt├│ry wskazuje na przewag─Ö mleka konwencjonalnego nad ekologicznym - to zawarto┼Ť─ç jodu. Mleko konwencjonalne ma 74 proc. jodu wi─Öcej ni┼╝ mleko ekologiczne. Jod to pierwiastek niezb─Ödny do syntezy hormon├│w tarczycy.


http://www.rp.pl/Ekologia/302209966-Trzeba-doic-ekologicznie.html#ap-1


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Jarek 2016-03-23, 13:04:10
Zawsze naukowo jest zdrowo  :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: administ 2016-03-23, 13:16:49
Niech krowom zmieni─ů lizawki solne na wzbogacone w jod i b─Ödzie wszystko jak norma ka┼╝e, a nawet lepiej ni┼╝ "konwencjonalnie... ;)  :lol:
Akurat na tym si─Ö znam jeszcze doskonale, albowiem prac─Ö magistersk─ů pisa┼éem z zapobiegania niedoborom mikroelement├│w u byd┼éa mlecznego w Dolinie Noteci.  :D
I bardzo du┼╝o pami─Ötam z tego tematu, cho─ç min─Ö┼éo trzydzie┼Ťci jeden lat od tego czasu!  8)
Jeszcze nie jednego specjalist─Ö od diety kr├│w wysokowydajnych m├│g┼ébym podszkoli─ç w bilansowaniu dawek pokarmowych.  :D


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Anulka177 2016-03-23, 14:29:12
A┼╝ strach z takim pami─Ötliwym cz┼éowiekiem na jednym forum przebywa─ç!  :shock: :? :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: administ 2016-03-23, 14:48:59
┼╗adna filozofia, bo jak "pero, pero bilans wychodzi na zero" - to przewa┼╝nie spoco jest... ;)
Gorzej jak si─Ö bazuje na "zdolno┼Ťci adaptacyjnej", to r├│┼╝ne dziwne rzeczy mog─ů wyj┼Ť─ç, ze zgonem w┼é─ůcznie.┬á 8)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Dasna 2016-03-23, 16:15:14
Cytuj z: Anulka177 2016-03-23, 14:29:12
Aż strach z takim pamiętliwym człowiekiem na jednym forum przebywać!  :shock: :? :lol:

:lol: :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Dasna 2016-03-23, 16:16:11
Cytuj z: admin 2016-03-23, 14:48:59
┼╗adna filozofia, bo jak "pero, pero bilans wychodzi na zero" - to przewa┼╝nie spoco jest... ;)
Gorzej jak si─Ö bazuje na "zdolno┼Ťci adaptacyjnej", to r├│┼╝ne dziwne rzeczy mog─ů wyj┼Ť─ç, ze zgonem w┼é─ůcznie.┬á 8)

Zgon , nie jest potrzebny. :?


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2016-03-23, 16:47:01
Zgon jest tylko przykry dla tych, kt├│rzy pozostali przy ┼╝yciu i stracili swoich bliskich, bo nieboszczykowi to ju┼╝ rybka. ;) :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: administ 2016-03-23, 17:32:26
:shock:
Jaka zn├│w rybka!  :?
Jak taki islamista terrorysta trafi do chrze┼Ťcija┼äskiego Raju omy┼ékowo dla przyk┼éadu, a tam zamiast obiecanych 40szt. same katoliczki praktykuj─ůce!  :shock: ;)
I sam Pan B├│g przecie si─Ö mo┼╝e omyli─ç czasami.  8)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2016-03-23, 17:52:34
:lol: :lol: :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Anulka177 2016-03-23, 20:27:43
Ja si─Ö tylko zastanawiam, sk─ůd oni tyle tych dziewic nabior─ů dla tych bojownik├│w :roll: W Warszawie pono─ç mia┼é si─Ö odby─ç poch├│d dziewic, ale si─Ö nie wypali┼éo bo jedna si─Ö rozchorowa┼éa, a druga wstydzi┼éa si─Ö sama i┼Ť─ç  :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2016-03-23, 20:30:07
Cytuj z: admin 2016-03-23, 17:32:26
I sam Pan Bóg przecie się może omylić czasami.  8)


Nie, to b─Ödzie zemsta Angeli Merkel. ;)  :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2016-03-23, 20:30:41
Cytuj z: Anulka177 2016-03-23, 20:27:43
Ja si─Ö tylko zastanawiam, sk─ůd oni tyle tych dziewic nabior─ů dla tych bojownik├│w :roll: W Warszawie pono─ç mia┼é si─Ö odby─ç poch├│d dziewic, ale si─Ö nie wypali┼éo bo jedna si─Ö rozchorowa┼éa, a druga wstydzi┼éa si─Ö sama i┼Ť─ç┬á :lol:


:lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: administ 2016-03-23, 20:32:10
Cytuj z: Anulka177 2016-03-23, 20:27:43
Ja si─Ö tylko zastanawiam, sk─ůd oni tyle tych dziewic nabior─ů dla tych bojownik├│w


Jak obiecali, to s─ů i nie ma si─Ö tu co nad tym utrapieniem dla prawdziwego m─Ö┼╝czyzny zastanawia─ç... ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Anulka177 2016-03-23, 20:48:28
:lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Diogenes z Synopy 2016-04-30, 18:37:22
po czterdziestce tarczyca nie wchłanianiu  niebezpiecznych promieniotwórczych izotopów jodu z atmosfery? 


http://www.rp.pl/Spoleczenstwo/160429128-Holandia-zamawia-dodatkowy-jod-na-wypadek-katastrofy-nuklearnej.html#ap-1
Cytuj:
Dot─ůd w┼éadze zapewnia┼éy tabletki jodu jedynie na terenach w promieniu 20 km od o┼Ťrodk├│w nuklearnych, rozdaj─ůc je wszystkim mieszkaj─ůcym tam osobom do 40. roku ┼╝ycia.



Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: administ 2016-05-01, 14:33:33
Po czterdziestce, to si─Ö ┼╝ycie zaczyna... ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Jarek 2016-05-01, 15:02:28
Ja o dziesi─Ö─ç si─Ö sp├│zni┼éem  :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2016-05-01, 16:15:13
Ale za to jest ju┼╝ z g├│rki. ;)  :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: administ 2016-05-01, 16:40:17
A ile┼╝ mo┼╝e by─ç pod g├│rk─Ö!  :shock: ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2016-05-01, 17:34:05
Do kulminacji. ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: administ 2016-05-01, 18:46:05
No tak, a p├│┼║niej to ju┼╝ leci... ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2016-05-01, 20:55:32
Najcz─Ö┼Ťciej samo. ;)  :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: administ 2016-05-02, 13:40:19
Wiadomo, zwieracze te┼╝ z latami s┼éabn─ů... ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2016-05-02, 13:56:42
:lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Anulka177 2016-05-02, 14:52:23
:lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Bobby 2016-05-02, 21:39:23
Pono─ç w Belgii przygotowuj─ů si─Ö do "awarii" elektrowni atomowej... albo dw├│ch.
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/holandia-i-belgia-gromadza-jod-na-wypadek-katastrofy-nuklearnej,639919.html



Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: administ 2016-05-03, 08:10:04
A to dziwne, bo w ┼╝ywno┼Ťci jest taki nadmiar jodu, ┼╝e trudno o jego niedob├│r.  :shock:
No chyba, ┼╝e ma si─Ö sika─ç wg "naukowej" normy jodowej, to wtedy mo┼╝e go brakowa─ç nawet 75% w dawce pokarmowej...  :lol:
Pono─ç przeci─Ötny Kowalsky tak ma w Polsce, ale od czeg├│┼╝ s─ů suplementy diety i dobrzy lekarze, co o normy dbaj─ů?
Sikanie norm─ů jodow─ů w takim przypadku jest ca┼ékiem ┼éatwe do spe┼énienia.  :D


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Diogenes z Synopy 2016-07-26, 19:27:47
Cytuj:
w ramach pr├│bnego monta┼╝u - wa┼╝─ůcy 330 ton agregat wed┼éug tych doniesie┼ä upad┼é z wysoko┼Ťci 2-4 metr├│w


Rozumiem, że macie jod w razie ''W''   :roll:  ;-) 

Bia┼éoru┼Ť - "Nieprzewidziana sytuacja" na budowie

http://stooq.pl/n/?f=1080748


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-08-18, 07:58:09
Mariusz, ile dawać płynu Lugola na 100kg chłopa na LCHFie, takiego aptecznego, co to ma 10mg jodu i 20mg jodku potasu w 1g płynu?
Chodzi o suplementację, taki dodatek do soli jodowanej, żeby nie blokło tarczycy.


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: MariuszM 2021-08-18, 10:30:30
W aptecznym w jednej kropli jest ~1mg I2. U ciebie tak z 12 kropel w podzielonych dawkach na 3x lub w jednej.
Chcesz paczk─Ö od wujka z zach. :D :lol: :lol:
https://naforum.zapodaj.net/images/d8a9fcd3b345.jpg
https://naforum.zapodaj.net/images/64169c3548b0.jpg

Ewentualnie kup na allegro, tam jest troch─Ö mniej I2 ni┼╝ podaj─ů... :D


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-08-18, 10:56:04
Nie, to nie dla mnie, ja si─Ö boj─Ö, ale mam ch─Ötnego na eksperyment. :D
Zobaczymy czy np. ┼éatwiej mu b─Ödzie schu┼Ť─ç, albo czy mu si─Ö w g┼éowie przeja┼Ťni. ;-)
Panel tarczycowy mu wyszed┼é w ┼Ťrodku wide┼é, no zobaczymy.


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: MariuszM 2021-08-18, 11:01:01
Pewnie tarczyca mu si─Ö zablokuje fizjologicznie (do 6 m-─Öcy), jak nie potrafi odczytywa─ç sygna┼é├│w p┼éyn─ůcych z cia┼éa. :D
Jeszcze mu rT3 wywali w kosmos :D

Aaaa, na odchudzanie to dawki wi─Öksze..  :lol:
Poczytaj o tym w angloj─Özycznym internecie.


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-08-18, 11:33:03
Ok, a, z Twojego do┼Ťwiadczenia, jest mo┼╝liwo┼Ť─ç suplementacji bez bloka tarczycy?


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: MariuszM 2021-08-18, 11:43:36
To zale┼╝y na jakim LCHF jest, jak podchodzi do kcal i jak jada... :D
Dużo jodu jednak wymaga sporo h2o2  8)

https://naforum.zapodaj.net/images/ce4414b2bd16.jpg

https://www.optimox.com/iodine-research


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-08-18, 12:00:18
Ok, dzi─Öki stary, podumam nad tym.


Tytu│: Re: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Zyon 2021-11-24, 10:14:58
Jod w starych ksiazkach
https://www.youtube.com/watch?v=agopRV0nKpw


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-24, 13:15:27
A czy mo┼╝e kto┼Ť podpowiedzie─ç p. Czerniakowi, ┼╝eby przedstawi┼é co pisali dawniej o wit D, bo teraz tak naci─ůgaj─ů naiwniak├│w na "cudotw├│rczo┼Ť─ç" tej witaminy, ┼╝e szok!┬á :shock:
Jak napisz─Ö, ┼╝e "nieunikanie t┼éuszczu w diecie, nieu┼╝ywanie filtr├│w w kremach do opalania ca┼ékowicie zabezpiecza przed niedoborem tej witaminy" to mi nie uwierz─ů, a Doktorowi Czerniakowi - a jak┼╝e!┬á :D


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-11-24, 13:28:09
Z tym jodem, to te┼╝ przesada. :lol:
Widziałem usuwane komentarze o zatruciach jodem na kilku forach tematycznych. 8)

Je┼Ťli chodzi o witamin─Ö D3 to dr Czerniak pi┼é j─ů ca┼éymi buteleczkami w wywiadach, wi─Öc na niego bym nie liczy┼é. :P
Nie┼║le namieszali ludziom w g┼éowach, bo w aptekach ju┼╝ s─ů preparaty po 10000 iu na tabletk─Ö!
No i oczywi┼Ťcie w miksie z witamin─ů K2mk7. ;-)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-24, 13:50:27
A to tym bardziej powinien zacytowa─ç stare podr─Öczniki - w ramach uczciwo┼Ťci przekazu! ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-24, 14:12:10
┼╗├│┼étka, nabia┼é, w─ůtroba...  8)
Czy musz─Ö pisa─ç wi─Öcej?  :shock:  :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-11-24, 14:19:10
Dla mnie luz, jest kilka bada┼ä na PM, gdzie wieloletnia fortyfikacja rozmaitej ┼╝ywno┼Ťci jodem, nie robi┼éa r├│┼╝nicy w wyst─Öpowaniu objaw├│w np. wola, jedyne co robi┼éa, to zwi─Ökszenie wydalania jodu z moczem. ;-)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-24, 14:30:26
5*wio, filtry i statyny zrobiły swoje.  8)
W powszechnie stosowanych olejach rzepakowym, s┼éonecznikowym, czy modnym w┼Ťr├│d ketoszczepu - kokosowym oraz wszystkich innych naturalnych t┼éuszczach ro┼Ťlinnych - ani wit d, ani cholesterol nie wyst─Öpuj─ů.┬á :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-24, 14:31:51
Pisz─Ö z pe┼én─ů odpowiedzialno┼Ťci─ů - przy stosowaniu zalece┼ä Doktora - Dieta Optymalna - nie wymaga ┼╝adnej, dodatkowej┬á SUPLEMENTACJI.
┼╗ADNEJ!
Za cudze b┼é─Ödy w ┼╝ywieniu te┼╝ nie odpowiadam, jakby co.  :D


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2021-11-24, 15:18:02
Wszytko fajnie dzia┼éa jak cz┼éowiek zdrowy, ale jak przyjdzie choroba, to si─Ö rozsypuje i decyzje trzeba podj─ů─ç.  8)
Zaczyna si─Ö gor─ůczkowe poszukiwanie po internetach, znachorach, znajomych kr├│lika... p├│┼é biedy jak o siebie chodzi, ale jak o najbli┼╝sz─ů rodzin─Ö, to jest masakra.  8)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-24, 15:27:09
Wiem, ale ratowa─ç ┼╝ycie trzeba ka┼╝dymi, rozs─ůdnymi sposobami, bo "przypadki chodz─ů po ludziach", a nie ┼╝re─ç ┼╝├│┼étka tylko i cudu oczekiwa─ç! ;)
Co zawsze podkre┼Ťla┼éem, jakby kto nie wiedzia┼é.┬á 8)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Sandman 2021-11-24, 15:41:02
Pod każdym ekspertem na jutubie zaraz postawiony sklep z pastylkami 100 szt za 100 zł .


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-11-24, 15:52:45
Cytuj z: Blackend 2021-11-24, 15:18:02
Wszytko fajnie dzia┼éa jak cz┼éowiek zdrowy, ale jak przyjdzie choroba, to si─Ö rozsypuje i decyzje trzeba podj─ů─ç.┬á 8)
Zaczyna si─Ö gor─ůczkowe poszukiwanie po internetach, znachorach, znajomych kr├│lika... p├│┼é biedy jak o siebie chodzi, ale jak o najbli┼╝sz─ů rodzin─Ö, to jest masakra.┬á 8)

Prawda. 8)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-24, 16:12:04
Oczywi┼Ťcie. Czasem uk─ůszenie niedossanego komara mo┼╝e zrujnowa─ç zdrowie... Ale wszystkiego si─Ö nie da przewidzie─ç.  :?
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/kontrowersje-wok%C3%B3%C5%82-firmy-ministra-%C5%82ukasza-mejzy-dymisja-to-jest-minimum/ar-AAR5e0a?ocid=msedgntp - dla przyk┼éadu mo┼╝na i tak...  8)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2021-11-24, 17:32:47
Cytuj z: Sandman 2021-11-24, 15:41:02
Pod każdym ekspertem na jutubie zaraz postawiony sklep z pastylkami 100 szt za 100 zł .


Tak jak ten ca┼éy Zi─Öba co "wod─ů strukturaln─ů" naiwnych leczy.  :lol:
A odno┼Ťnie wit.c na w┼éasne oczy widzia┼éem jak ludzie chcieli tym raka wyleczy─ç odmawiaj─ůc innego leczenia - dwie osoby w r├│┼╝nych odst─Öpach czasu, obydwie zmar┼éy.
Nie chc─Ö straszy─ç, bo mo┼╝e przypadek, ale radz─Ö si─Ö zastanowi─ç.


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Sandman 2021-11-24, 18:14:10
Gdzie sie pojawia pieni─ůdz do zarobienia ... a po drugiej stronie jest ch─Ö─ç ratowania zdrowi i ┼╝ycia.  :?

Ogl─ůdam Czerniaka mniej Zi─Öb─Ö sporo pozytywnego przekazu ale  na koniec wejd┼║ do sklepu i kup to to i tamto i  koniecznie po 100 z┼é bo tylko takie dzia┼éa. 

Nie to że zarabianie jest złe.


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Sandman 2021-11-24, 18:17:58
Aczkolwiek sie nie znam takie tylko obserwacje ┼╝e z czasem coraz wi─Öksze ci┼Ťnienie w przekazie na sprzeda┼╝ suplement├│w tych drogich ze swoich sklep├│w.


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2021-11-24, 18:22:40
No bo tak jest, zdrowy dobrze ┼╝ywiony nie potrzebuje si─Ö suplementowa─ç, a chory niestety potrafi zostawi─ç fortun─Ö.


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Sandman 2021-11-24, 18:26:01
Proste i nie ma co kombinowa─ç a ┼╝e wszystkiego nie przewidzisz, no ┼╝ycie.



Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-11-24, 19:02:01
Cytuj z: Blackend 2021-11-24, 18:22:40
No bo tak jest, zdrowy dobrze ┼╝ywiony nie potrzebuje si─Ö suplementowa─ç, a chory niestety potrafi zostawi─ç fortun─Ö.

Ok, ale jak ju┼╝ chory, to lepiej niech wypije kilka buteleczek witaminy D czy p┼éynu Lugola, je┼Ťli to faktycznie dzia┼éa, ni┼╝ ma si─Ö tru─ç nieskutecznie inn─ů chemi─ů.


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-24, 19:04:20
Teoretycznie - tak.  8)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2021-11-24, 19:29:12
Teoretycznie ludzie nie powinni chorowa─ç. ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-24, 19:35:13
:shock:
I ┼╝y─ç wiecznie, jak to pono─ç kt├│ry┼Ť tam obieca┼é... ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2021-11-24, 19:40:02
No jak, przecie┼╝ niekt├│rzy ┼╝yj─ů wiecznie, tylko na tamtym ┼Ťwiecie. ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-24, 19:42:10
Komunizmu po ┼Ťmierci nie rozpatruj─Ö... ;)
Za ┼╝ycia zreszt─ů te┼╝.  :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2021-11-24, 19:43:05
;)  :lol:


Tytu│: Re: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Zyon 2021-11-24, 19:52:52
Cytuj z: admin 2021-11-24, 13:15:27
A czy mo┼╝e kto┼Ť podpowiedzie─ç p. Czerniakowi, ┼╝eby przedstawi┼é co pisali dawniej o wit D,

No jest o tym, Czerniak od razu w pierwszej sekundzie: W starej "Farmakologii dla lekarzy i studentow medycyny" Kostowskiego z chyba 1974 roku jest napisane "10000 na kilogram wagi ciala"
Sprawdzalem te ksiazke, jest tak napisane, i w paru innych, ze dla noworodkow zalecaja 300000


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-11-24, 19:53:57
Ale raz do roku. ;-)
To si─Ö nazywa dawka bolusowa.


Tytu│: Re: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Zyon 2021-11-24, 19:59:02
Noworodkom owszem, ale doroslym 10000 na kmc stoi w Kostowskim jak byk :D
50 lat temu.


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-11-24, 20:01:30
Też raz do roku, bo tak wtedy podawano tę witaminę, sam tak dostawałem. :D
Potem okazało się, że jednorazowa dawka nie podnosi skutecznie poziomu witaminy D we krwi i nie starcza na cały rok...


Tytu│: Re: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Zyon 2021-11-24, 20:21:57
No u doroslych tak nie jest napisane.

W kazdym razie co do jodu, to Czerniak wyciaga tam jeszcze starsza ksiege, z lat 60 i pokazuje kartki. Abstrahujac czy ktos sie zgadza czy nie, tam jest tak napisane, jod gramami zalecali na rozne schorzenia, na spora ilosc schorzen.


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-24, 20:24:44
Na szcz─Ö┼Ťcie post─Öp nauki medycznej i procedura medyczna zweryfikowa┼éy te "k┼éamstwa"... ;)


Tytu│: Re: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Zyon 2021-11-24, 20:31:30
Cytuj z: Gavroche 2021-11-24, 13:28:09
Nie┼║le namieszali ludziom w g┼éowach, bo w aptekach ju┼╝ s─ů preparaty po 10000 iu na tabletk─Ö!

Nie jest to raczej prawda, bo prawo zobowiazuje apteki do max 4000. Tak mi tlumaczyla farmaceutka.
Z ciekawosci obeszlem apteki, przy okazji pytajac o Lugola. Zadna apteka nie miala 10k D3,
A Lugola mialy 2, ten za 6zl, 1%


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-11-24, 20:51:59
:D
W DOZ i Gemini u mnie maj─ů tego NOWa:
https://www.ziolowa-apteka.pl/witamina-d3-10000iu-120kaps-now,id2524

Poza tym te 4000 iu to taki przepis dla picu, bo buteleczka Vigantolu ma 200000 iu. ;-)


Tytu│: Odp: Re: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-11-24, 20:55:35
Cytuj z: Zyon 2021-11-24, 20:21:57
No u doroslych tak nie jest napisane.

W kazdym razie co do jodu, to Czerniak wyciaga tam jeszcze starsza ksiege, z lat 60 i pokazuje kartki. Abstrahujac czy ktos sie zgadza czy nie, tam jest tak napisane, jod gramami zalecali na rozne schorzenia, na spora ilosc schorzen.

Nadal si─Ö stosuje jako ┼Ťrodek wykrztu┼Ťny przy POCHP i mukowiscydozie, nie wiem czy w gramach, ale cz─Östo wyst─Öpuj─ů zatrucia jodem, wi─Öc du┼╝o.
W ┼Ťrodkach kontrastuj─ůcych do r├│┼╝nych bada┼ä te┼╝ pewno niema┼éo.
Czerniak na pewno wie takie rzeczy, ale z jakich┼Ť powod├│w ich nie m├│wi...


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-24, 21:03:07
Co┼Ť wspomina┼é na ten temat, ale twierdzi, ┼╝e jodem jest si─Ö zatru─ç ci─Ö┼╝ko.┬á 8)
W Ciechocinku z ca┼é─ů pewno┼Ťci─ů suplementowa─ç si─Ö jodem nie trzeba. ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-11-24, 21:03:59
Cytuj z: admin 2021-11-24, 20:24:44
Na szcz─Ö┼Ťcie post─Öp nauki medycznej i procedura medyczna zweryfikowa┼éy te "k┼éamstwa"... ;)

Niestety, ale to biznes jak ka┼╝dy i prawd─ů jest, ┼╝e wycofano bardzo du┼╝o warto┼Ťciowych i tanich lek├│w, wstawiaj─ůc drogie leki dzia┼éaj─ůce na granicy placebo...


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-24, 21:05:53
Tak jest, ale co im kto zrobi? ;)
Ale, ┼╝e na medzie nie ucz─ů zielarstwa - to fatalny b┼é─ůd.  :?


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-11-24, 21:07:35
Cytuj z: admin 2021-11-24, 21:03:07
Co┼Ť wspomina┼é na ten temat, ale twierdzi, ┼╝e jodem jest si─Ö zatru─ç ci─Ö┼╝ko.┬á 8)


Pewno tak, bo ludziska pij─ů tego sporo i nie umieraj─ů raczej, ale jak robi┼éem c├│rce rezonans, to lekarz m├│wi┼é wyra┼║nie, ┼╝e po podaniu kontrastu, po kilku/kilkunastu tygodniach mo┼╝na wskoczy─ç w nadczynno┼Ť─ç tarczycy. 8)
Wi─Öc zrobili┼Ťmy bez kontrastu, na szcz─Ö┼Ťcie starczy┼éo. :D


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-11-24, 21:13:07
Cytuj z: admin 2021-11-24, 21:05:53
Tak jest, ale co im kto zrobi? ;)
Ale, ┼╝e na medzie nie ucz─ů zielarstwa - to fatalny b┼é─ůd.┬á :?

Zi├│┼éka fajne i niekt├│re zupe┼énie bez wstydu mog─ů konkurowa─ç z apteczn─ů chemi─ů.


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-25, 08:31:14
Fitoterapia w┼Ťr├│d ludzi zaczyna by─ç zapominana - dawniej babcia leczy┼éa to wszystko z czym si─Ö na podw├│rku dziecko zetkn─Ö┼éo! ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2021-11-25, 09:14:17
A bo dawniej tak skutecznych szczepionek nie było. ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-25, 09:18:33
:lol:
Dlatego bańki poszły w zapomnienie... ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2021-11-25, 09:25:14
W┼éa┼Ťnie, ja mia┼éem stawiane ba┼äki i jeszcze naszemu starszakowi stawiali┼Ťmy ba┼äki tzn. przysz┼éa wykwalifikowana piel─Ögniarka i stawia┼éa.  8)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-25, 09:43:00
Cytuj z: Gavroche 2021-11-24, 19:53:57
Ale raz do roku. ;-)
To si─Ö nazywa dawka bolusowa.


Zapobiegawczo - przed krzywic─ů, a teraz "hormon" z tego modyfikowanego cholesterolu zrobili!┬á :shock: ;)
Ale najwa┼╝niejsze, ┼╝e niepotrzebna suplementacja d3 jest nieszkodliwa...  8)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-11-25, 09:57:09
Jodu chyba podobnie i to mnie w┼éa┼Ťnie u tego Czerniaka i pana Zi─Öby zniech─Öca. 8)
Bo Czerniak powo┼éuje si─Ö na ksi─ů┼╝ki medyczne, gdzie jak w├│┼é stoi dawkowanie dla konkretnych schorze┼ä, ale sugeruje, ┼╝e zdrowi te┼╝ powinni suplementowa─ç...
Wywalanie kasy w b┼éoto i niepotrzebne obci─ů┼╝anie organizmu utylizacj─ů tych supli, jedyna z tego korzy┼Ť─ç, to nabijanie portfela sprzedawcy. ;-)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-25, 10:11:44
Czasem sama poprawa nastroju w chorobie prowadzi do wyleczenia, a czy to placebo, czy nie - wa┼╝ny jest efekt.


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-11-25, 10:19:38
Też prawda, poza tym efektu placebo nie da się oddzielić od działania leku.


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-25, 10:20:46
:lol:
Co┼Ť w tym jest... ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2021-11-25, 13:21:24
Niestety niekt├│rzy tak si─Ö fiksuj─ů, ┼╝e innej formy leczenia nie chc─ů przyj─ů─ç.  8)
Do tego przyjmuj─ů bezkrytycznie teorie spiskowe forsowane tu i ├│wdzie i jest klops, albo proch w zale┼╝no┼Ťci co ┼╝yj─ůca rodzina sobie wybierze. ;)  8)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-25, 13:40:08
Ale trudno sobie wyrobi─ç przeci─Ötnej osobie racjonalne podej┼Ťcie z powod├│w g┼é├│wnie mentalnych!  :(
Smutna wiara wprowadzi┼éa taki strach przed ┼Ťmierci─ů, jakby to by┼éo co┼Ť nienaturalnego!  :?
Ale ile si─Ö da poci─ůgn─ů─ç - to czysty zysk, byle nie w cierpieniu.  :D


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2021-11-25, 14:30:25
Dok┼éadnie, ┼Ťmier─ç to nie problem, jeszcze nie s┼éysza┼éem ┼╝eby si─Ö jaki┼Ť nieboszczyk skar┼╝y┼é, natomiast choroba i owszem, bo utyskuj─ů prawie wszyscy chorzy i zdrowi hipochondrycy. ;)  8)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-25, 15:16:56
:D


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Rafa┼éS 2021-11-25, 15:35:25
Cytuj z: Blackend 2021-11-25, 14:30:25
Dok┼éadnie, ┼Ťmier─ç to nie problem, jeszcze nie s┼éysza┼éem ┼╝eby si─Ö jaki┼Ť nieboszczyk skar┼╝y┼é...

Dostroi─ç radyjko bo tam du┼╝─ů magnetyczn─ů maj─ů.  :wink:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2021-11-25, 16:52:26
Ale tam g┼é├│wnie nr konta podaj─ů, na kt├│ry nale┼╝y wp┼éaca─ç aby dosta─ç si─Ö do nieba. ;)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: renia 2021-11-25, 16:55:21
:lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-25, 17:05:11
:lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Gavroche 2021-11-25, 18:57:41
Ale zasi─Ög ma wsz─Ödzie. ;-)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: renia 2021-11-25, 19:22:20
To fakt... :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Rafa┼éS 2021-11-25, 19:37:20
:lol:
No┼Ťni. Dobre antenki w beretkach  :wink: . No i ubywa pono─ç sk┼éadkowicz├│w.


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2021-11-25, 19:43:12
Ubywa i zaostrzanie prawa antyaborcyjnego nic nie da.  :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Rafa┼éS 2021-11-25, 19:45:33
Ano, m┼éodzi to ju┼╝ nie ta cz─Östotliwo┼Ť─ç. :)


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Blackend 2021-11-25, 19:46:00
:lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: Jarek 2021-11-25, 20:09:35
  :lol:


Tytu│: Odp: JOD.
WiadomoŠ wys│ana przez: admin 2021-11-25, 20:09:44
:lol:


forum.dr-kwasniewski.pl | Dzia│aj▒ce na SMF 1.0.8.
© 2001-2005, Lewis Media. Wszystkie prawa zastrze┐one.