MORGANO
Go
|
Zadanie szachowe do rozwiązania. Mózgi na start.
Tak należy ponumerować pole szachownicy numerami od 1- 64
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64
Zadanie polega na tym, by ruchem konika szachowego przeskoczyć wszystkie 64 pola będąc TYLKO 1 RAZ na każdym polu. Kolejność rozpoczęcia, czyli numer startowy jest dowolny do wyboru. Rozpoczynam na przykład skok konikiem z pola numer 62 na pole 47 - 30 -15 itd. Rozwiązania proszę przysyłać na mój adres E-mail by wszyscy chętni mogli wziąć udział w tej ciekawej, na pozór łatwej, ale w ostateczności bardzo trudnej zabawie. Wyniki będę ogłaszał, co 3 dni. Morgano
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
toan
Go
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MORGANO
Go
|
Toan. Brawo. Brawo doskonale. Nie myślałem wcale. znów tak szybko. Jeszcze szybciej dotrze do Ciebie nagroda. Skąd wiedziałem, że to zadanie zostanie poprawnie rozwiązane. Sprawdź pocztę. Było bardzo miło nie wiedziałem, że to można gdzieś znaleźć. Morgano
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MORGANO
Go
|
Toan . Szybko się uporałeś z rozmieszczeniem tych 64 pól w taki sposób jaki by mógł przeskoczyć konik teoretycznie. Mnie chodzi w tym wszystkim o kolejność. Wybierz sobie obojętnie jakie pole. Pole jakie chcesz sobie wybrać jest dowolne. Nasepnie po kolei przemieszczaj się po polach szachowych. Szachownica powinna być ponumerowana w takiej kolejności jaką podałem. Waszym zadaniem jest wskazać poprawnie. Tak jak podałem na przykładzie. wybrałem pole numer 62 przechodzę następnie na pole 47-30-15 i tak dalej Liczy się jak konik przeskoczy wszystkie 64 pola będąc na każdym polu tylko jeden raz. Twój układ rozłożył skoczka po szachownicy, ale jak kolejno skacze z wybranego numeru to musisz niestety jeszcze raz odtworzyć. Blisko coraz bliżej rozwiązania Układ cyfr na szachownicy tak jak podałem od 1- 8 9-16 `17-24 itd. Powodzenia
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
toan
Go
|
Właśnie otrzymałem nagrodę - dziękuję! Biorę się więc za czytanie. PS Algorytm dotyczy dowolnego pola początkowego od 1 do 64, a w przykładzie dla ułatwienia zaczęto od lewego górnego rogu, ale można wybrać dowolne pole.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MORGANO
Go
|
Zgadzam się tylko częściowo. Układ numeryczny na szachownicy został zmieniony Układ musi być taki jaki podałem powyżej. Kolejny przykład zaczynamy od pola numer 1 masz dwie możliwości skoczyć na pole 11 lub pole 18 Przyjmiemy że skoczyłeś z pola numer 1 na numer 18 to masz kolejne możliwości z pola 18 skoczyć na numer 3, 12,28,33,35 wybrać możesz tylko jedno pole. itd. od pola numer 1 i tak przez 64 razy skakać po tym pole ędąc na każdym polu tylko jeden raz. Skacząc z numeru 18 jaki numer wybierzesz dla swojego skoczka? Już się martwiłem, że inni nie będą mieli tak znakomitej zabawy a jednak nie jest to takie proste skoro to mistrz iluzji Morgano w przeszlości demonstrował na scenie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MORGANO
Go
|
Pranę poinformować, że do dnia dzisiejszego nie płynęło jeszcze żadne poprawne rozwiązanie. W jaki sposób można przeskoczyć ruchem konika szchowego wszystkie 64 pola będąc tylko 1 raz na każdym polu. Czyżby tak mało oób na Naszym Forum grało w szachy? Rozwiązanie jest w zasięgu ręki tylko je rozwiąż
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adiqq
Go
|
Morgano, na pewno wiele osób na forum gra w szachy, jak np ja, nawet mam jakas tam kategorie, ale wielu się po prostu łamać głowy nad nieprostym przecież zadaniem Ja też pobieżnie szukałem na sieci, ale że nie znalazłem, to dałem sobie spokój.....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
maf
Go
|
Witam Rozwiazane. Jest to jedno z wielu rozwiazan. Zaczalem od pola nr 1 1-11-5-15-32-47-64-54-60-50-33-18-3-13-7-24-39-56-62-52-58-41-26-9-19-4-14-8-23-40-55-61-51 -57-42-25-10-20-30-45-35-29-12-2-17-27-44-59-49-34-28-22-16-6-21-30-37-43-53-36-46-63-48-38 Najpierw budowalem sobie narzedzie. Zaczalem od pola nr 1 Fajna zabawa. Przyjalem, ze "kon " ciagnnie do granicy szachownicy, a jezdziec woli skrecac w prawo. . Tutaj jest zrzut narzedzia z widokiem na kolejne ponumerowane skoki konia. http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/img/konik.jpegMorgano, przypuszczam dlaczego pola szachownicy maja byc tak ponumerowane jak podales. Jezeli dobrze przypuszczam, to moj wypis nie zgadza sie rozwiazaniem ktore Ty znasz, mam inne skoki, ale rozwiazanie jest prawidlowe. Na obrazku numery to kolejne skoki konika. Pozdrawiam maf ps. Jak ktos sie chce pobawic to wrzuce ten arkusz excela do sciagniecia.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MORGANO
Go
|
Maf. Uważam , że jesteś WIELKI i blisko celu. Ale niestety dwa razy byłeś na polu numer 30. Rozwiązanie niestety jest trochę inne. Morgano
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
maf
Go
|
Ale niestety dwa razy byłeś na polu numer 30.
To blad w przepisywaniu/liczeniu pol. Narzedzie nie pozwoli na dublowanie pola. Druga 30 to 31 , 56 skok konika(powino byc -21-31-37-) Pozdr maf
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MORGANO
Go
|
NIECHAJ BIJĄ WSZYSTKIE DZWONY NA CZTERY ŚWIATA STRONY I PRZEKAŻĄ WSZYSTKIM WIADOMOŚĆ ŻE MAREK TO NIEŁATWE ZADANIE WYKONAŁ P R A W I D Ł O W O. WIELKIE DZIĘKI.
Posłużyłeś się techniką ale wynalazca amerykański wynalazł to jeszcze przed komputerami. chociaż moje rozwiązanie jest nieco inne ale cel osiągnięty jest ten sam. Przekażę Ci mogą wersję na priva jak również praktycznie można się tym zabawić. Moje uznanie Morgano
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|