Strony: [1]
|
|
|
Autor
|
Wtek: Żywienie dziecka z rzs (Przeczytany 8676 razy)
|
MONIKAW
Go
|
Potrzebuję Waszej pomocy. Jak zywić optymalnie 4 letnie dziecko??? Nie mam doświadczenia w zywieniu dzieci a sprawa jest dość pilna dziecko ma rzs.
|
|
|
|
|
|
|
Teresa Stachurska
Go
|
Matko Kozłowska, czteroletnie dziecko rzs? Jak było karmione? Na potrzeby zmiany może wystarczy przygotowywać dziecku dania zbilansowane względem BTW i resztę zostawić instynktowi samozachowawczemu (apetytowi) dziecka. Może być?
|
|
|
|
|
|
|
MONIKAW
Go
|
Pewnie tak jak to dzisiaj większość dzieci się karmi . Nie wiem czy z dzieckiem się tak da a jak zachce mu się czegoś w miedzyczasie, jak samo cos chwyci. Dziecku chyba potrzeba wiecej węglowodanów o ile dobrze pamietam. Tak czy inaczej lekarz optymalny jest tu niezbedny podałam matce numery tel ale to pewnie potrwa.
|
|
|
|
|
|
|
Teresa Stachurska
Go
|
Na szkoleniu w Jastrzębiej Górze sugerowano, by białko dzieciom serwować w ilościach nie dla wagi należnej a posiadanej. Jednak apetyt (po przeczytaniu wielu wypowiedzi na tym forum) miałabym za lepszy miernik. Stosowna zawartość tłuszczu w posiłku powinna pomóc dziecku nie popadać w ciągoty "w międzyczasie", więc zawartość tłuszczu trzebaby dostosować do temperamentu dziecka.
Ja bym robiła np jajecznicę na frytkach i zjadłoby ile by zjadło. Do serka ze śmietaną dodawałabym np jagód (może być ogórek, czy pomidor), a na obiad robiłabym sałatkę np z mięsa, marchewki w kostkę i np sosu tatarskiego, czy smietany łączonej z majonezem. Żółty ser też można zetrzeć na grubej tarce i podać z pomidorem/papryką w kostkę i sosem jak wyżej. W końcu ludzie karmią dzieci pastami Gerbera i one się na to nie oburzają, choć ponoć pasty są okropne w smaku i dorośli by ich jeść nie chcieli.
Dawałabym też rosół z lanymi kluskami z jajek, omlety.
Konsultacja z lekarzem może być przydatna jednak szkoda czas tracić gdy nie wiadomo kiedy ona się zdarzy.
|
|
|
|
|
|
|
MONIKAW
Go
|