forum.dr-kwasniewski.pl
Witamy, GoŠ. Zaloguj siŕ, lub zarejestruj proszŕ.
2017-10-20, 18:20:20

Zaloguj siŕ podaj▒c nazwŕ u┐ytkownika, has│o i d│ugoŠ sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
8. ┼╗ycie bez ruchu nie jest ┼╝yciem. Starajmy si─Ö rusza─ç w ka┼╝dym wieku, dostosowuj─ůc rodzaj i wielko┼Ť─ç wysi┼éku do mo┼╝liwo┼Ťci naszego organizmu.
491878 wiadomoÂci w 3928 w▒tkach; wys│ane przez 58 u┐ytkownikˇw
Najnowszy u┐ytkownik: Lucaes
* Strona g│ˇwna Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj siŕ Rejestracja
+  forum.dr-kwasniewski.pl
|-+  Dzia┼éy Forum
| |-+  Sport to zdrowie.
| | |-+  Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« poprzedni nastŕpny »
Strony: [1] Do do│u Drukuj
Autor W▒tek: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??  (Przeczytany 17083 razy)
lilek
GoŠ


Email
Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« : 2009-03-08, 13:32:59 »

Hejka,mam zapytanko,gdzies to juz czytalam tutaj ale jakos znalezc nie moge,wiec - (dopiero zaczelam)- 6 dni w tygodniu miedzy 30-45min wchodze na cross-trenera  Laughing (mam nadzieje ze dobrze napisalam  Shocked ) i gdzies cos pisalo ze ze przy takim i takim czasie trzeba B i w sumie tez W o tyle i tyle zwiekszyc,pozdrowionka,Lidia
Zapisane
viola44
GoŠ


Email
Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #1 : 2009-03-08, 14:09:51 »



Cytuj z: toan  2007-07-19, 08:33:22
Przytocz─Ö cztery pryncypia ┼╗ywienia Optymalnego, dla zdrowych os├│b:

1. "Generaln─ů zasad─ů ┼╗ywienia Optymalnego jest zachowanie w┼éa┼Ťciwych proporcji (BTW) mi─Ödzy tymi sk┼éadnikami. Jako og├│ln─ů zasad─Ö mo┼╝na przyj─ů─ç: 1 : 2,5-3,5 : 0,5. Oznacza to, ┼╝e na 1 gram spo┼╝ytego bia┼éka powinno przypada─ç w diecie 2,5 do 3,5 grama t┼éuszczu i 0,5 grama w─Öglowodan├│w."
komentarz - proporcja dotyczy doby, ale lepiej jest, aby je┼Ť─ç w pocz─ůtkowym okresie potrawy pe┼énoporcjowe - tzn takie w kt├│rych zachowana jest podana proporcja, staraj─ůc si─Ö, aby produkty z kt├│rych si─Ö dana potrawa sk┼éada, by┼éy o najwy┼╝szej warto┼Ťci biologicznej.

2. "Nale┼╝y je┼Ť─ç wtedy, gdy si─Ö chce je┼Ť─ç i zjada─ç tyle, by nie czu─ç potrzeby dalszego jedzenia."
komentarz - nie wolno si─Ö przejada─ç. Nie nale┼╝y si─Ö przejmowa─ç nawet, gdy zjadamy np: w upale po┼éow─Ö zapotrzebowania na bia┼éko, t┼éuszcz i w─Öglowodany i nie wolno si─Ö "g┼éodzi─ç', gdy po solidnym wysi┼éku fizycznym zjemy wi─Öcej ni┼╝ zaleca proporcja. A wi─Öc jednego dnia mo┼╝emy zje┼Ť─ç np: 50g bia┼éka, a drugiego 100g - zale┼╝nie od zapotrzebowania organizmu, a nie od "zasady przymusu" jedzenia 1g bia┼éka/1kg wagi nale┼╝nej. To samo tyczy T,W przy zachowaniu proporcji.

3. "┼╗ycie bez ruchu nie jest ┼╝yciem. Starajmy si─Ö rusza─ç w ka┼╝dym wieku, dostosowuj─ůc rodzaj i wielko┼Ť─ç wysi┼éku do mo┼╝liwo┼Ťci naszego organizmu."
komentarz - w─ůtroba, mi─Ö┼Ťnie, sk├│ra po wysi┼éku wytwarzaj─ů bardzo du┼╝o zwi─ůzk├│w energetycznych (g┼é├│wnie ATP), kt├│re pozwalaj─ů na prawid┼éowe funkcjonowanie ca┼éego organizmu, dostarczaj─ůc energi─Ö dla narz─ůd├│w uprzywilejowanych (m├│zg, serce, nerki). CIEKAWOSTKA - w zdrowym m├│zgu i sercu nie ma enzym├│w do spalania cukru w szlaku heksozowym, a wi─Öc te narz─ůdy nie s─ů w stanie czerpa─ç energii ze spalania cukru we w┼éasnych kom├│rkach! Narz─ůdy te dostaj─ů gotowe "akumulatory", co potwierdzaj─ů┬á do┼Ťwiadczenia Hockerts’a i Lamprechta - http://dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=142

4. "Na koniec - nie wolno zapomina─ç, ┼╝e ka┼╝dy cz┼éowiek jest inny i inny jest jego organizm. Nikt nie jest w stanie przewidzie─ç wszystkich reakcji organizmu. Po przej┼Ťciu na ┼╗ywienie Optymalne trzeba obserwowa─ç sw├│j organizm i w razie potrzeby przychodzi─ç mu z pomoc─ů, maj─ůc ca┼éy czas ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e pewne objawy niekorzystne — je┼Ťli w og├│le si─Ö pojawi─ů — spowodowane s─ů nie diet─ů jako tak─ů, ale b┼é─Ödami, kt├│re na pocz─ůtku mo┼╝emy pope┼énia─ç lub dotychczasowym stanem naszego zdrowia."

Tekst jest chyba zrozumiały i nie wymaga więcej komentarza?.

PS
Brak ruchu i ob┼╝arstwo powoduje gnu┼Ťnienie na ciele i umy┼Ťle prowadz─ůc do szybkiej degeneracji



Cytuj z: toan  2007-09-21, 14:07:23
godzin─Ö dziennie 5 x w tygodniu na betaoksydacji (tempo od 10 do 12-15 km/godz.) nie dopuszczaj─ůc do szkodliwego zakwaszenia mleczanem?
Bo taki typ biegania (p┼éywania) pr├│cz podwy┼╝szenia puli zapas├│w ATP i fosrokreatyny (poda┼éa ┼║r├│d┼éo Ewa z W-wy) - "wypala" z du┼╝ym profitem wszystkie "┼Ťmieci" biochemicznej, spoczynkowej przemiany materii, kt├│re mog─ů w┼éa┼Ťnie podtruwa─ç "zgnu┼Ťnia┼éy" organizm. Rozs─ůdny wysi┼éek fizyczny jest naprostrz─ů i najlepsz─ů "metod─ů odkawszania"┬á - czyli regulacji metabolizmu, ale to moje prywatne zdanie┬á



Cytuj z: toan  2007-09-17, 14:05:01
Cytuj z: Ewa  2007-09-17, 13:44:57
...licz─Ö na wsparcie tych, co pamietaj─ů ...

Wesprzemy je┼Ťli kolarz ustosunkuje si─Ö do czerwonego cytatu.
Przypominam, że zapasów ATP i fosrokreatyny jest jedynie na około minutę intensywnego sprintu. 
Ale ju┼╝ to opisa┼éem gdzie┼Ť na Forum┬á . I jeszcze raz powt├│rz─Ö - NIE MA glukoneogenezy (tworzenie glukozy z pirogronianu) podczas wysi┼éku fizycznego. NIE MA w organizmie produkcji cukru, kt├│ry p├│┼║niej jest kierowany na cykl Krebsa , gdy nie ma takiej potrzeby - cho─çby tysi─ůc, albo wi─Öcej "naukowc├│w" tak twierdzi┼éo, to tylko ich pogl─ůdy, bo organizm ma zawsze pirogronian do dyspozycji, kt├│ry ┼éatwo mo┼╝e sobie wyprodukowa─ç z mleczanu, a-CoA lub aminokwas├│w alifatycznych i wykorzysta─ç do fosforylacji oksydacyjnej .



Cytuj z: toan  2007-09-15, 08:13:47
Do wysiłku fizycznego nie jest potrzebny ani glikogen, ani kwasy tłuszczowe, ani nawet tlen.
I to radz─Ö zapami─Öta─ç.
Do wysiłku fizycznego potrzebna jest jedynie energia!.

A jak i z czego organizm uzyskuje energi─Ö i jej zapasy - to wszystko jest opisane w biochemii. Radz─Ö zapozna─ç si─Ö z poj─Öciami: "cykl kwasu cytrynowego", "metabolizm glikogenu", "metabolizm kwas├│w t┼éuszczowych", "fosforylacja oksydacyjna" i najwa┼╝niejsze - "INTEGRACJA METABOLIZMU", a nie powtarza─ç o glukoneogenezie podczas wysi┼éku fizycznego i innych niedorzeczno┼Ťci, bo to ┼Ťwiadczy o braku podstawowych wiadomo┼Ťci z zakresu fizjologii i bochemii i metabolizmu┬á ┬áPrzeci─Ötni naukowcy i reszta powtarzaj─ůca "naukowe" slogany - widz─ů tylko "glikoliz─Ö". A w sercu: glikoloza + WTK + wysi┼éek = szybkie niedotlenienie serca, stan "przedzawa┼éowy" i zgon (u┼éatwienie dla drapie┼╝nych, aby nie goni┼éy zbyt d┼éugo)
Serce w spoczynku wykonuje wi─Öksz─ů prac─Ö ni┼╝ teoretycznie energii mog─ů dostarczy─ç i glikogen i kwasy t┼éuszczowe razem wzi─Öte, gdyby zdrowe serce je spala┼éo! (o czym wie ka┼╝dy m─ůdrzejszy fizjolog, a o czym milczy "jak gr├│b"). Zdrowe serce nie spala cukru, ani kwas├│w t┼éuszczowych, bo zdrowe ma┼ée, wydajne serce chodzi na ATP wytwarzanym w w─ůtrobie. Cukier spala┼éo naukowo np: serce Chalupczoka - ze skutkiem ┼Ťmiertelnym┬á .
Ale o pracy i metabolizmie serca mo┼╝na sobie samodzielnie poszuka─ç na www.dr-k

PS
Najlepsze wyniki przy wysi┼éku trawj─ůcym d┼éu┼╝ej ni┼╝ minut─Ö, uzyskuje si─Ö na zgromadzonym zapasie ATP, kt├│rego ubytek powinien by─ç uzupe┼éniany betaoksydacj─ů - 60-80% uzyskiwanego ATP i glikoliz─ů 20-40% (procentowy udzia┼é dostarczanych sk┼éadnik├│w do fosforylacji oksydacyjnej). W takim przypadku nie zatyka z "braku powietrza" i nie zakwasza si─Ö organizmu.
Wybitni sportowcy na finisz maj─ů zaoszcz─Ödzon─ů w zapasie fosfokreatyn─Ö i znikome ilo┼Ťci mleczanu w mi─Ö┼Ťniach, po przekroczeniu mety .
Na glikolizie w dzisiejszych realiach jest się na mecie zawsze w połowie stawki, tak jak polscy sportowcy "naukowo" karmieni węglowodanami
"Dopała" - to tylko wymuszone niefizjologicznie (zawsze szkodliwe dla zdrowia) zwiększenie wytwarzania energii w organizmie w trakcie wysiłku fizycznego.



Cytuj z: toan  2007-09-10, 16:29:41
Matti, spamerze   !,
Nie kno─ç "naukowych" andron├│w.
Optykolarz,
wszystko masz opisane w biochemii Stryera.
Sprint leci beztlenowo na zapasach ATP i fosfokreatyny, glikoliza anaereobowa trwa oko┼éo minuty, dlatego powy┼╝ej 400 m cz─Ö┼Ť─ç ATP pochodzi z fosforylacji oksyadcyjnej. Ca┼éy zapas cukru w organizmie to oko┼éo 100 moli ATP. Niewielki spadek poziomu cukru we krwi powoduje wysoki stosunek glukagonu do insuliny, co z kolei uwalnia wolne kwasy t┼éuszczowe z tkanki t┼éuszczowej, (powoduj─ůc np: u trawo┼╝ernych i korytkowc├│w przedzawa┼éowe zm─Ötnienie osocza) kt├│re bardzo ch─Ötnie wychwytuj─ů pracuj─ůce mi─Ö┼Ťnie degraduj─ůc w matriks mitochondrialnym te kwasy do acetylo-CoA, a nast─Öpnie H20 i CO2.
Wzrost st─Ö┼╝enia acetylo-CoA zmniejsza aktywno┼Ť─ç dehydrogenazy pirogronianowej blokuj─ůc przekszta┼écanie pirogronianu do acetylo-CoA. I wszystko. Wnioski wysnuj sobie samenu.
PS
Rozkurcz mi─Ö┼Ťnia jest niemo┼╝liwy bez ATP, niezale┼╝nie od poziomu cukru we krwi, czy s─Ö┼╝enia pirogronianu w cytozolu, czy organelach kom├│rkowych, a tym bardziej od "pogl─ůd├│w" dietetycznych┬á naukowc├│w. .
ATP w stresie wysi┼ékowym produkuje g┼é├│wnie w─ůtroba (dla m├│zgu i serca), ale i dla mi─Ö┼Ťni. Upo┼Ťledzenie w─ůtroby (np: cios w boksie) powoduje gwa┼étowny spadek produkcji ATP przez ten narz─ůd i drastyczne obni┼╝enie wydolno┼Ťci fizycznej (mi─Ökkie nogi) i umys┼éowej (zamroczenie), o czym ka┼╝dy bokser mo┼╝e za┼Ťwiadczy─ç!


warto sobie przypomnie─ç. Very Happy
Zapisane
adampio
GoŠ


Email
Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #2 : 2009-03-08, 14:37:11 »

Super skrot.

Zapisane
viola44
GoŠ


Email
Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #3 : 2009-03-08, 20:30:56 »

cyt. toan
PROSTOTA METABOLIZMU?:
ile je┼Ť─ç bia┼éka? - tyle, aby stanowi┼éo jedynie budulec,
ile je┼Ť─ç t┼éuszczu? - tyle, aby nie brakowa┼éo energii organizmowi,
ile je┼Ť─ç w─Öglowodan├│w? - tyle, aby odebra─ç wszystkie grupy acetylowe z betaoksydacji.
Proste prawda?. Najlepiej statystycznie realizowane jest to przez proporcj─Ö wyra┼╝on─ů w gramach mi─Ödzy GSO jak: BTW - 1:2,5-3,5: 0,5 - czyli przez propozycje JK┬á

tez warte przypomnienia Smile
Zapisane
lilek
GoŠ


Email
Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #4 : 2009-03-09, 04:13:58 »

Dzieki Viola,ale jednak nieoto mi chodzilo,pozdrawiam
Zapisane
viola44
GoŠ


Email
Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #5 : 2009-03-09, 09:41:10 »

Dzieki Viola,ale jednak nieoto mi chodzilo,pozdrawiam

lilek, w sporcie, gdy duzo się ruszasz, musisz poprostu zwiększyć proporcje, wszystko --BTW a nie tylko jeden ze składników. ja tak to rozumiem.
Zapisane
vigo
GoŠ


Email
Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #6 : 2009-03-09, 10:17:09 »

Dobra robota viola44, za zebranie w calosc mysli p. Tomasza  Wink

PS.
temat zapotrzebowania na skladniki (w szczegolnosci bialka) zawsze mnie intrygowal, jako osobe uprawiajaca kulturystyke.
Zapisane
viola44
GoŠ


Email
Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #7 : 2009-03-09, 15:44:23 »

Dobra robota viola44, za zebranie w calosc mysli p. Tomasza  Wink

PS.
temat zapotrzebowania na skladniki (w szczegolnosci bialka) zawsze mnie intrygowal, jako osobe uprawiajaca kulturystyke.

ciesze sie ze zainspirowa┼é Ci─Ö w─ůtek toana, jest napawde dobry.┬á Smile
Zapisane
adampio
GoŠ


Email
Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #8 : 2009-03-09, 21:18:16 »

cyt. toan
PROSTOTA METABOLIZMU?:
ile je┼Ť─ç bia┼éka? - tyle, aby stanowi┼éo jedynie budulec,
ile je┼Ť─ç t┼éuszczu? - tyle, aby nie brakowa┼éo energii organizmowi,
ile je┼Ť─ç w─Öglowodan├│w? - tyle, aby odebra─ç wszystkie grupy acetylowe z betaoksydacji.
Proste prawda?. Najlepiej statystycznie realizowane jest to przez proporcj─Ö wyra┼╝on─ů w gramach mi─Ödzy GSO jak: BTW - 1:2,5-3,5: 0,5 - czyli przez propozycje JK┬á

tez warte przypomnienia Smile

 

Czyli: nie liczyc, nie wazyc, nie spekulowac tylko jesc zbilansowane i do syta !!! Very Happy

Poza tym zapomniec co to betaoksydacja, biochemia ....bo im dalej w las tym  wiecej drzew!!

I mysle, ze tu mnie nikt zle nie zrozumie. Bo jezeli nagle bedziesz chcial/a "nadciagnac" braki w dziedzinie biochemi, tylko po to aby zrozumiec reakcje zachodzace w Twoim organizmie, to uwazam, ze to strata czasu. To juz zrobiono za Ciebie. BTW!!!

Byc moze brzmi to jak reklama Mc Donalda, ale tak nie jest. A jezeli nie wierzysz.....przekonaj sie sam.
Zapisane
Zyon
Hero Member
*****
wiadomoÂci: 21182

pind┼╝ar ryskow wyszy


Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #9 : 2013-01-10, 15:17:04 »

Tak, do zdecydowanie dobry tmat, czytalem go juz wiele razy Cool
Zapisane

Work Buy Consume Die
admin
Administrator
Jr. Member
*
wiadomoÂci: 785

[email protected]


Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #10 : 2013-01-10, 15:30:46 »

Szkoda, ┼╝e ten "toan" ju┼╝ tu nie pisze...  Wink  Confused
Zapisane
Zyon
Hero Member
*****
wiadomoÂci: 21182

pind┼╝ar ryskow wyszy


Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #11 : 2013-01-10, 15:34:12 »

Podobno poszedl na DD....
Zapisane

Work Buy Consume Die
renia
Hero Member
*****
P│eŠ: Kobieta
wiadomoÂci: 42118



Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #12 : 2013-01-10, 15:34:34 »

Szkoda, ┼╝e ten "toan" ju┼╝ tu nie pisze...  Wink  Confused

Po ┼╝e┼Ť go zbanowa┼é... ? Sad
Zapisane

Zyon
Hero Member
*****
wiadomoÂci: 21182

pind┼╝ar ryskow wyszy


Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #13 : 2013-01-10, 15:46:23 »

Bananowy dyktator go dopadl..  Confused
Zapisane

Work Buy Consume Die
renia
Hero Member
*****
P│eŠ: Kobieta
wiadomoÂci: 42118



Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #14 : 2013-01-10, 15:49:50 »

Szkoda, że ten "toan" już tu nie pisze...  Wink  Confused

Po ┼╝e┼Ť go zbanowa┼é... ? Sad

Po co....miało być...
Zapisane

renia
Hero Member
*****
P│eŠ: Kobieta
wiadomoÂci: 42118



Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #15 : 2013-01-10, 15:51:34 »

Bananowy dyktator go dopadl..  Confused

Ze swoj─ů siekier─ů... Confused Twisted Evil
Zapisane

renia
Hero Member
*****
P│eŠ: Kobieta
wiadomoÂci: 42118



Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #16 : 2013-01-10, 19:44:00 »

Szkoda, że ten "toan" już tu nie pisze...  Wink  Confused

A co oznacza słowo "toan"?
Zapisane

Gavroche
Hero Member
*****
wiadomoÂci: 32548


Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #17 : 2013-01-10, 20:23:36 »

Szkoda, że ten "toan" już tu nie pisze...  Wink  Confused

A co oznacza słowo "toan"?
Anagram od Aton?
Zapisane
renia
Hero Member
*****
P│eŠ: Kobieta
wiadomoÂci: 42118



Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #18 : 2013-01-10, 20:26:11 »

  Rolling Eyes
Zapisane

renia
Hero Member
*****
P│eŠ: Kobieta
wiadomoÂci: 42118



Odp: Gdzies to juz bylo...zapotrzebowanie B i W przy sporcie??
« Odpowiedz #19 : 2013-01-10, 20:29:32 »

Z wietnamskiego znaczy "d─ů┼╝y─ç"...
Zapisane

Strony: [1] Do gˇry Drukuj 
« poprzedni nastŕpny »
Skocz do:  

Dzia│a na MySQL Dzia│a na PHP forum.dr-kwasniewski.pl | Dzia│aj▒ce na SMF 1.0.8.
© 2001-2005, Lewis Media. Wszystkie prawa zastrze┐one.
Prawid│owy XHTML 1.0! Prawid│owy CSS!
Strona wygenerowana w 0.219 sekund z 19 zapytaniami.