forum.dr-kwasniewski.pl
Witamy, Go. Zaloguj si, lub zarejestruj prosz.
2024-04-20, 10:20:17

Zaloguj si podajc nazw uytkownika, haso i dugo sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
7. Nie trzeba liczyć spożytych kalorii, natomiast należy liczyć kalorie przy kupowaniu żywności.
659893 wiadomoci w 4058 wtkach; wysane przez 27 uytkownikw
Najnowszy uytkownik: startom
* Strona gwna Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj si Rejestracja
+  forum.dr-kwasniewski.pl
|-+  Działy Forum
| |-+  Żywienie Optymalne
| | |-+  Wapno
« poprzedni nastpny »
Strony: [1] 2 Do dou Drukuj
Autor Wtek: Wapno  (Przeczytany 18450 razy)
fewa
Go


Email
Wapno
« : 2010-05-23, 10:58:27 »

Jak to jest z trawieniem mięsa i tłuszczy? Rozmawiałam z pewną panią na temat diety.Stwierdziła, że stanowczo za długo ją stosuję ze względu na stan wapna w organizmie . Mięso i tłuszcze potrzebują do strawienia bardzo dużo wapna, jeżeli braknie go w pożywieniu to zabiera go z kości. Nie jestem lekarzem ani biochemikiem więc nie skomentowałam. Jak myślicie ile optymalni potrzebują tego wapna i czy na pewno potrzebny jest przy trawieniu mięsa i tłuszczy?
Zapraszam do dyskusji.
Zapisane
renia
Hero Member
*****
Pe: Kobieta
wiadomoci: 70423


Odp: Wapno
« Odpowiedz #1 : 2010-05-24, 08:19:40 »


Szkoda, ze nikt w tym temacie się nie odezwał. Ja nie mam pojęcia, czy Optymalni mają inne zapotrzebowanie na wapń i czy grożą nam jego niedobory.
Czytałam jedynie to, że najczęstszą przyczyną braku wapnia jest niedobór wit. D, gdyż jest ona potrzebna do jego przyswajania. Najwięcej wapnia jest z sardynkach(z ośćmi), serach, zielonych warzywach i wodzie mineralnej (wysoko zmineralizowanej)
Szukałam linku z wypowiedzią dr Kwaśniewskiego na temat składników mineralnych u Optymalnych, ale nie znalazłam.
Wiem, że osteoporoza nam nie grozi, bo do niej przyczynia się głównie brak kolagenu w diecie.
Zapisane

renia
Hero Member
*****
Pe: Kobieta
wiadomoci: 70423


Odp: Wapno
« Odpowiedz #2 : 2010-05-24, 08:31:43 »

Jeszcze coś takiego znalazłam: