forum.dr-kwasniewski.pl
Witamy, Go. Zaloguj si, lub zarejestruj prosz.
2024-11-26, 17:06:17

Zaloguj si podajc nazw uytkownika, haso i dugo sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
6. Pić należy tyle, na ile mamy ochotę i wtedy, kiedy mamy ochotę.
669764 wiadomoci w 4061 wtkach; wysane przez 34 uytkownikw
Najnowszy uytkownik: root
* Strona gwna Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj si Rejestracja
+  forum.dr-kwasniewski.pl
|-+  Działy Forum
| |-+  Wolne tematy
| | |-+  Szkolna edukacja :)
« poprzedni nastpny »
Strony: 1 ... 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 ... 87 Do dou Drukuj
Autor Wtek: Szkolna edukacja :)  (Przeczytany 623345 razy)
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #300 : 2009-01-05, 20:32:20 »

No sorry, ale ja nadal widzę 6 Sad
11:2=5,5
5,5+0,5=6
11-6=5

Ale Admin wziął z 5 jajek,które zostały w lodówce (chyba po nocnej imprezie) połowe  Confused ,a nie że 5 jajek zostało ,kiedy Jacek wziął połowe  Confused
Zapisane
Opal
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #301 : 2009-01-05, 20:36:16 »

Opal - dzięki!
  Shocked - teraz to widzę i rozumiem! - jakie proste!  Wink
Cztery to poprawna odpowiedĽ!

Ale obiektywnie, to współczuję tym obecnym trzecioklasistom!

Faktycznie nasi trzecioklasiści nie mają łatwego zadania. Może dlatego, że dopiero na studiach uczą ludzi innowacyjności, braku sztampowego myślenia, łamania stereotypów.
Najgorsze jest to, że nie wiem co jest lepsze - wiedzieć szybciej, czy później. Sama trzecią klasę skończyłam w wieku 9 lat (rok wcześniej niż rówieśnicy) i tak mam 18 lat nauki za sobą (świadectwowe) i wiele lat nauki z różnych dziedzin bez papierka. Zatrzymać się trudno, więc jeszcze codziennie czegoś muszę się nauczyć Laughing

admin - cieszę się, że mogłam pomóc Smile
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #302 : 2009-01-05, 20:40:04 »

No sorry, ale ja nadal widzę 6 Sad
11:2=5,5
5,5+0,5=6
11-6=5

Ale Admin wziął z 5 jajek,które zostały w lodówce (chyba po nocnej imprezie) połowe  Confused ,a nie że 5 jajek zostało ,kiedy Jacek wziął połowe  Confused


Blackend.Masz racje.Chodzi o 6 .
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #303 : 2009-01-05, 20:45:03 »

No sorry, ale ja nadal widzę 6 Sad
11:2=5,5
5,5+0,5=6
11-6=5

Ale Admin wziął z 5 jajek,które zostały w lodówce (chyba po nocnej imprezie) połowe  Confused ,a nie że 5 jajek zostało ,kiedy Jacek wziął połowe  Confused


Jak zużył połowe ,to zostało 6 w lodówce,ale wziął jeszcze z tych 6 połowe jajka,czyli zostało 5.
Tak to rozumiesz?
Blackend.Masz racje.Chodzi o 6 .
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #304 : 2009-01-05, 20:49:52 »

Miał w lodówce 12 jajek wziął z tego połowe i zostało mu 6 w lodówce,ale z tych 6 z lodówki wziął jeszcze pół jajka i zostało mu 5 -proste jak drut  Razz

No a pytanie brzmi z ilu usmazył,to usmażyć mógł w jednego,bo przecież mógł miec dwie lewe rece i potłuc kilka hehe .
Zapisane
michal
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #305 : 2009-01-05, 21:01:22 »

dopiero na studiach uczą ludzi innowacyjności, braku sztampowego myślenia, łamania stereotypów.

Na jakie Ty studia chodziłaś, że Cię takich rzeczy uczyli? Wink
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #306 : 2009-01-05, 21:02:35 »

Michal.A jak Ty sądzisz? 4,5,czy 6?
Tak szczerze?  Cool
Zapisane
Opal
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #307 : 2009-01-05, 21:12:22 »

dopiero na studiach ucz± ludzi innowacyjno¶ci, braku sztampowego my¶lenia, łamania stereotypów.

Na jakie Ty studia chodziła¶, że Cię takich rzeczy uczyli? Wink

Ogólnie: ekonomia. Profilowo: zarządzanie. Kierunkowo: marketing Smile Szczegółowo: negocjacje - na dobrej uczelni.
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #308 : 2009-01-05, 21:15:08 »

No co jest? Poszliscie pić,czy jak? Nie przejmujcie sie  Smile
Te zadania sa po to,zeby ogłupic dzieci,a nie po to,zeby poszerzyły swą wiedze matematyczną.
Moja córka przeczytała to zadanie i powiedziała ,ze 6,no ale ona chodzi do trzeciej klasy ....
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #309 : 2009-01-05, 21:19:10 »

Tu jest też przykład "gry słów" z zadania konkursowego Alfik matematyczny kl. III:
Osiedlowy kosz na śmieci jest opróżniany codziennie o godzinie 7 rano. Jeżeli śmieci zostały zabrane dokładnie 20 godzin temu, to kiedy znów przyjadą śmieciarze?
   A) za 40 godzin   B) za 80 godzin   C) za 100 godzin   D) za 120 godzin   E) za 160 godzin
Prawidłowa odpowiedź: C - bo: 4+24+24+24+24 = 100
Ale, że trzecia klasa ma takie zadania  Shocked

Szacunek dla 3-klasisty który to rozwiąże...

Powiedziałam jej o tym  Smile To dziecko czasem mnie bardzo zaskakuje  Shocked
Zapisane
Daniel
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #310 : 2009-01-05, 21:44:06 »

Dla mnie to 5 jajek. Jeżeli zużył dokładnie połowę, to musi tyle samo zostać w lodówce. Pół jajka nie jest z lodówki i to jest mylące. Czyli: B. Ale te pół też zużył do jajecznicy czyli powinno być 5,5 jajka, ale takiego wariantu odpowiedzi nie ma. Czyli jestem głupi , albo ten co te zadanie układał.

Co klepsydr, to postawiłbym jednocześnie 4 i 7 minutową, a gdy 4 przesypie do końca, obracam stawiam ponownie. Gdy 7 dobiegnie końca stawiam jajka do gotowania. Klepsydrę 4 minutowa obracam jeszcze dwa razy. Gdy przesypie się do końca będzie dokładnie 9 minut. (4+4+4+4-7=9)

Na ścieżce jest taki punkt. Gdyby w tym samym czasie dwie osoby wyruszą z przeciwległych krańców i będą iść różną prędkością, to w końcu muszą się minąć. Będzie to ta sama godzina, ale problem jest z pokonaniem pozostałej odległości, aby być punkt 18 na miejscu.
Jeden musiałby przyspieszyć, a drugi zwolnić. Teoretycznie możliwe, a przy stałej prędkości była by to godzina 12 dokładnie w połowie trasy. W praktyce raczej niewykonalne.
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #311 : 2009-01-05, 21:51:42 »

Dobra.Juz nie kombinujta.
Macie rozwiazanie tego zadania;

x - pierwotna liczba jajek w lodówce (czyli to, co szukamy)
1/2 *x + 1/2 - liczba jajek zużytych przez Jacka
x - ( 1/2 *x + 1/2 ) - liczba jajek, które zostały
5 -                        liczba jajek, które zostały


Z ostatnich dwóch mamy równanie:

x - ( 1/2 *x + 1/2 )  =  5

Opuszczamy nawias i mamy:

x - 1/2 *x -1/2 = 5, czyli

1/2 *x - 1/2 = 5 // *2     ( mnożymy obustronnie przez 2 i otrzymujemy )
x - 1 = 10, czyli
x = 10 + 1, czyli ostatecznie
x = 11 - tyle jajek pierwotnie bylo w lodówce, a teraz z ilu usmażył, czyli jest to wyrażenie to,
przy którym pisze '' liczba jajek zużytych przez Jacka'': 1/2 x + 1/2  i do tego podstawiamy
ten wyliczony x, czyli:

liczba jajek zużytych przez Jacka = 1/2 * 11 + 1/2 = 5 1/2 + 1/2 = 6
Jacek zużył 6 jajek - odp. c)

* -jako znak mnożenia.
Zapisane
Daniel
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #312 : 2009-01-05, 21:58:15 »

Jak było 11 jajek, to w lodówce powinno zostać 5,5 jajka, a tak nie jest. No i potwierdzasz, że ta pół jajka nie jest z lodówki.
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #313 : 2009-01-05, 21:58:27 »

Moja córka podała tą odpowiedź zaraz po przeczytaniu zadania,jeszcze była zła,gdy spytałam,zeby mi powiedziała,jak to obliczyła  Laughing
Obliczenie oczywiscie nie ona ,bo jeszcze takich rzeczy nie biorą.
Zapisane
Daniel
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #314 : 2009-01-05, 22:09:39 »

W zadaniu użyte jest słowo dokładnie, co w matematyce oznacza znak równości. Ale może mi się tylko tak wydaje, albo to jakaś poprawnie politycznie matematyka.
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #315 : 2009-01-05, 22:14:29 »

W czym problem.
Blackend dobrze pisał,tylko On przyjął intuicyjnie,ze w lodówce było 11 jajek (chyba intuicyjnie,a moze sobie gdzies na kartce obliczał).
Mojej córce tez intuicyjnie wyszło 11,zaraz potem dodała ,ze zuzył 6 jajek.

No,az w końcu trzeba było zrobic to matematycznie w postaci iksów itd.  Cool 
I to jest prawidłowe rozwiązanie.
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #316 : 2009-01-05, 22:15:24 »

Dodam,ze w sumie,tutaj nie było żadnej gry słow.Dało sie to obliczyć i tyle.
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #317 : 2009-01-05, 22:16:41 »

Ciekawa jestem tylko,co na to Admin  Very Happy
Zapisane
Daniel
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #318 : 2009-01-05, 22:21:45 »

Problem jest w tym, że jak się zużywa dokładnie połowę, to druga połowa zostaje. W zadaniu wyraźnie pisze, że zostało w lodówce 5 jajek.
Zapisane
Blackend
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #319 : 2009-01-05, 22:45:29 »

(chyba intuicyjnie,a moze sobie gdzies na kartce obliczał).

intuicyjnie to bym sie nie odważył Wink
ale zrobiło sie takie zamieszanie,że na wszelki wypadek zadzwoniłem jeszcze do teścia
tak w skrócie:

1/2x-1/2=5
1/2x=5+1/2 / x 2
x=10+1
x=11
Zapisane
Strony: 1 ... 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 ... 87 Do gry Drukuj 
« poprzedni nastpny »
Skocz do:  

Dziaa na MySQL Dziaa na PHP forum.dr-kwasniewski.pl | Dziaajce na SMF 1.0.8.
© 2001-2005, Lewis Media. Wszystkie prawa zastrzeone.
Prawidowy XHTML 1.0! Prawidowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.028 sekund z 17 zapytaniami.