forum.dr-kwasniewski.pl
Witamy, Go. Zaloguj si, lub zarejestruj prosz.
2024-11-27, 00:11:22

Zaloguj si podajc nazw uytkownika, haso i dugo sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
8. Życie bez ruchu nie jest życiem. Starajmy się ruszać w każdym wieku, dostosowując rodzaj i wielkość wysiłku do możliwości naszego organizmu.
669769 wiadomoci w 4061 wtkach; wysane przez 34 uytkownikw
Najnowszy uytkownik: root
* Strona gwna Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj si Rejestracja
+  forum.dr-kwasniewski.pl
|-+  Działy Forum
| |-+  Wolne tematy
| | |-+  Szkolna edukacja :)
« poprzedni nastpny »
Strony: 1 ... 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 ... 87 Do dou Drukuj
Autor Wtek: Szkolna edukacja :)  (Przeczytany 628151 razy)
bea561
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #320 : 2009-01-05, 22:51:02 »

1. Jacek do jajecznicy zużył dokładnie połowę jajek znajdujących się w lodówce i jeszcze pół jajka. Z ilu jajek usmażył jajecznice, jeśli w lodówce zostało 5 jajek?
A.   4
B.   5
C.   6
D.   10
E.   11

Czy może mi to ktoś wyjaśnić?
Witam!
W lodówce było 10 jajek - skoro Jacek zużył połowę jajek z lodówki , a po usmażeniu zostało w lodówce 5.
Ale jajecznicę usmażył z tej połowy plus jeszcze pół jajka ( nie jest napisane, że z lodówki).
Czyli jajecznicę usmazył w sumie z 5 i pół jajka ( ale zużył do tego 6 jajek)
Wg mnie odp. 6
Ale to zagmatwane, dobrze, że już nie chodzę do szkoły - nie spałabym całą noc, myśląc o tych jajkach  Laughing
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #321 : 2009-01-05, 22:52:15 »

Blackend.
No.  Very Happy
Obliczone zostało,ze było 11 jajek w lodówce,wzieto dokładnie połowe i jeszcze pół,czyli 6 i zostało 5 jajek w lodówce i koniec filozofii  Very Happy
Zapisane
Blackend
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #322 : 2009-01-05, 22:55:54 »

no tak to widzę  Cool
Zapisane
maf
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #323 : 2009-01-05, 23:18:27 »

no tak to widzę  Cool
Tia
Ale jak ja wezme polowe jajek z lodowki, i pol jajka z kurnika, to ile jajek bylo w lodowce jak zostalo w niej 5 szt?
Pozdr
maf
Zapisane
toan
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #324 : 2009-01-06, 06:05:45 »

Bardzo Wam dziękuję!
Na szczęście Kszyś jest w drugiej klasie i startuje w Kangurku dla drugiej klasy i w Kwadraturze Koła dla kl.3 - jako trening, a zadanie jest z Alfika 3 kl z edycji 2006r. Dokładnie ta treść się nie powtórzy!, a sposób rozumowania Opala może jest prawidłowy i znalazł haczyk autora zadania?! I nie ważne jest ile jajek było na początku w lodówce, bo: "Jacek do jajecznicy zużył dokładnie połowę jajek znajdujących się w lodówce i pół jajka. A w lodówce znajduje się dokładnie pięć jajek... Czyli startował od trzech i to by starczyło, ale nie ma takiej odpowiedzi! Sad. Dla mnie też 6 szt. jest poprawne "na pierwszy rzut oka". A jeśli jajek było na początku 9? czego nie wiemy, ale możemy przypuszczać - odpowiedź A - 4 - jest w sam raz!.
Ale takie zadania dla trzecioklasistów   Shocked
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #325 : 2009-01-06, 07:13:06 »

I nie ważne jest ile jajek było na początku w lodówce, bo: "Jacek do jajecznicy zużył dokładnie połowę jajek znajdujących się w lodówce i pół jajka.

Przeczysz sobie.Jak nie ważne,jak zużył dokładnie połowe jajek i jeszcze pół?  Very Happy

Tutaj wszystko wiadomo.I gdziekolwiek bys z tym zadaniem nie poszedł,nawet do samego autora zadania ,to wyjdzie 6 ; tutaj masz rozwiazanie juz typowo matematyczne;

Dobra.Juz nie kombinujta.
Macie rozwiazanie tego zadania;

x - pierwotna liczba jajek w lodówce (czyli to, co szukamy)
1/2 *x + 1/2 - liczba jajek zużytych przez Jacka
x - ( 1/2 *x + 1/2 ) - liczba jajek, które zostały
5 -                        liczba jajek, które zostały


Z ostatnich dwóch mamy równanie:

x - ( 1/2 *x + 1/2 )  =  5

Opuszczamy nawias i mamy:

x - 1/2 *x -1/2 = 5, czyli

1/2 *x - 1/2 = 5 // *2     ( mnożymy obustronnie przez 2 i otrzymujemy )
x - 1 = 10, czyli
x = 10 + 1, czyli ostatecznie
x = 11 - tyle jajek pierwotnie bylo w lodówce, a teraz z ilu usmażył, czyli jest to wyrażenie to,
przy którym pisze '' liczba jajek zużytych przez Jacka'': 1/2 x + 1/2  i do tego podstawiamy
ten wyliczony x, czyli:

liczba jajek zużytych przez Jacka = 1/2 * 11 + 1/2 = 5 1/2 + 1/2 = 6
Jacek zużył 6 jajek - odp. c)

* -jako znak mnożenia.


Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #326 : 2009-01-06, 07:16:05 »

... i pol jajka z kurnika...

Jaki e-diota dzieli surowe jajko na poł?
Jacek nie dzielił,wiec nie był e-diotą .
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #327 : 2009-01-06, 07:18:43 »

... nie spałabym całą noc, myśląc o tych jajkach  Laughing

Ja tez taka byłam...i chyba mi to zostało,bo zawsze musze zneleźć rozwiazanie,zawsze,bo inaczej bym spokojnie nie mogła chodzic  Laughing -tak było wczoraj  Laughing
Zapisane
_flo
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #328 : 2009-01-06, 07:23:56 »

Jaki e-diota dzieli surowe jajko na poł?

a jaki i-nteligent dzieli wlos na czworo?
Zapisane
toan
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #329 : 2009-01-06, 07:25:42 »

 Laughing - spokojnie to tylko zadanko z trzeciej klasy Shocked
Mnie też sześć pasuje, ale... Sad Kto pyta nie błądzi. Very Happy
Zapisane
_flo
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #330 : 2009-01-06, 07:39:52 »

nooo to bylo tak pol jajem, pol serio Wink
Zapisane
toan
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #331 : 2009-01-06, 07:41:50 »

 Laughing - teraz wim, skąd tyle diet "optymalnych"  Rolling Eyes Wink
Zapisane
Opal
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #332 : 2009-01-06, 07:47:32 »

Bardzo Wam dziękuję!
Na szczęście Kszyś jest w drugiej klasie i startuje w Kangurku dla drugiej klasy i w Kwadraturze Koła dla kl.3 - jako trening, a zadanie jest z Alfika 3 kl z edycji 2006r. Dokładnie ta treść się nie powtórzy!, a sposób rozumowania Opala może jest prawidłowy i znalazł haczyk autora zadania?! I nie ważne jest ile jajek było na początku w lodówce, bo: "Jacek do jajecznicy zużył dokładnie połowę jajek znajdujących się w lodówce i pół jajka. A w lodówce znajduje się dokładnie pięć jajek... Czyli startował od trzech i to by starczyło, ale nie ma takiej odpowiedzi! Sad. Dla mnie też 6 szt. jest poprawne "na pierwszy rzut oka". A je¶li jajek było na początku 9? czego nie wiemy, ale możemy przypuszczać - odpowiedź A - 4 - jest w sam raz!.
Ale takie zadania dla trzecioklasistów   Shocked

Nie wiem jakim cudem komuś może wyjść 6 jajek  Shocked Jeżeli już przyjmiecie, że zużył dokładnie tyle samo jajek co zostało w lodówce plus pół jajka, to wychodzi 10 i pół jajka ogólnie. Że nie ma pół jajka w lodówce - hahaha? A czy kiedykolwiek było i kto to widział? Przecież jest jasno napisane, że zużył połowę tego co jest w lodówce (czas po zrobieniu jajecznicy). Jest, czyli to co mamy na daną chwilę. Już bardziej prawdopodobną odpowiedzią są trzy jajka, ale nie ma takiej opcji odpowiedzi, czyli autorowi zadania musiało chodzić o czas przed zrobieniem jajecznicy. Tak to dochodzimy do 4 jajek. Nie mogło byc 9 jajek, ani nie wiadomo ile, bo treść zadania jest jasna i prosta - logiczna.
Zapisane
toan
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #333 : 2009-01-06, 07:52:58 »

Opal
A układ równań Edyty?. A Twoje wcześniejsze wytłumaczenie (3+5):2=4?
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #334 : 2009-01-06, 08:15:59 »

Przeczytajcie jeszcze raz tresc zadania,bo widze,ze nie rozumiecie.

1. Jacek do jajecznicy zużył dokładnie połowę jajek znajdujących się w lodówce i jeszcze pół jajka. Z ilu jajek usmażył jajecznice, jeśli w lodówce zostało 5 jajek?

Pisze jak byk,ze Jacek do jajecznicy zużył dokładnie połowe jajek znajdujących sie w lodówce i jeszcze poł.
Pytanie brzmi; z ilu jajek usmażył jajecznice ,jesli w lodówce zostało 5 jajek?

Czyli ,gdy Jacek wziął do jajecznicy dokładnie połowe jajek i jeszcze pół,które znajdowały sie w lodówce ,to zostało wtedy te 5 jajek.

Pierwszy wniosek ;przed zabraniem połowy jajka- w lodówce było 5jajek  i pół jajka . (to juz najprościej jak moze być)
I to jest absolutna połowa pierwotnego stanu jajek z lodówki.
I mamy
5 i pół razy 2 = 11.
a 11 - 5 jajek ,które zostały w lodówce ,to sie równa 6 ,jajek z których kolega Jacek zrobił sobie jajecznice.

Prościej sie niestety juz nie da.



Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #335 : 2009-01-06, 08:58:49 »

Admin.Czy teraz juz jest juz zrozumiałe?

Popatrz.Gdyby nie wziął tej połówki jajka,tylko dokładnie połowe ,to w lodówce zostałoby 5 i pół,ale pisze,ze wziął dokładnie połowe i jeszcze pół jajka.
5 i pół plus 5 i pół = 11 -tyle było na poczatku w lodówce jajek.
A pisze,ze zostało 5,czyli juz mozemy łatwo obliczyc z ilu usmażył jajecznice
11-5=6 z szesciu-i tak wytłumacz swojemu dziecku,a nie dziel pieciu jajek na pół ,bo 5 jajek zostało w lodówce,po tym jak wziął połowe jajek ze wszystkich jajek i jeszcze pół jajka.
Zapisane
toan
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #336 : 2009-01-06, 09:02:40 »

No to jakieś "30g" - czy jak? Wink Mr. Green
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #337 : 2009-01-06, 09:03:28 »

No to jakieś "30g" - czy jak? Wink Mr. Green

Czyli ,ze nadal myslisz,ze 4?  Very Happy
Zapisane
toan
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #338 : 2009-01-06, 09:10:04 »

Nie ważne!, ważne, że tego zadania nie będzie w "Kangurku" Very Happy
Skłaniam się ku 6, ale połowa tej cyfry - też mi pasuje Wink Tylko nie ma jej w podanych odpowiedziach!.
Zapisane
Edyta
Go


Email
Odp: Szkolna edukacja :)
« Odpowiedz #339 : 2009-01-06, 09:11:58 »

Nie ważne!, ważne, że tego zadania nie będzie w "Kangurku" Very Happy
Skłaniam się ku 6, ale połowa tej cyfry - też mi pasuje Wink

Właśnie ,ze ważne.Bo rozwiązanie jest tylko jedno-takie jak mówiłam ja i Blackend  Very Happy -tutaj na Forum oczywista,bo moja córka przeczytała to zadanie i z miejsca powiedzała ,ze to 6  Very Happy Very Happy Very Happy
Zapisane
Strony: 1 ... 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 ... 87 Do gry Drukuj 
« poprzedni nastpny »
Skocz do:  

Dziaa na MySQL Dziaa na PHP forum.dr-kwasniewski.pl | Dziaajce na SMF 1.0.8.
© 2001-2005, Lewis Media. Wszystkie prawa zastrzeone.
Prawidowy XHTML 1.0! Prawidowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.073 sekund z 17 zapytaniami.