Autor
|
Wtek: Szkolna edukacja :) (Przeczytany 623241 razy)
|
adam319
Go
|
Co tam kaligrafia, nasz system edukacji uczy przede wszystkim logicznego myślenia Zdarza mi się czasami pomagać 10latkowi w rozwiązywaniu zadania domowego, wygląda to mniej więcej tak: Zadanie: Przedyskutuj zagadnienie z rodzicami i zaznacz właściwą odpowiedź: Wskazówka: Tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa. 1.)AD 2.)D 3.)BC 4.)CD 5.)ABCD 6.)A 7.)ABC 8.)ABD 9.)ACD 10.)B 11.)AC 12.)BD 13.)AB 14.)C 15.)BCD Cofanie pojazdu to: A.) Jazda przodem do przodu B.) Jazda przodem do tyłu C.) Jazda tyłem do przodu D.) Jazda tyłem do tyłu I biedni zestresowani rodzice bez odrobiny alkoholu nie są w stanie pomóc
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grizzly
Go
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
I biedni zestresowani rodzice bez odrobiny alkoholu nie są w stanie pomóc Teksty zadań, czasem mają taką treść,że trudno je zrozumieć dorosłym,a dla dziecka,to zwykłe "pranie mózgu" .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
nasz system edukacji uczy przede wszystkim logicznego myślenia Chyba mieles napisać "łóczy"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
Rozwiążcie ten test i powiedzcie,czy sprawił on Wam trudność 1.Suma dwóch kolejnych liczb dwucyfrowych jest liczbą trzycyfrową .Jaka co najmniej musi być mniejsza z nich? a). 49 b). 50 c).51 d).60 2.Basia mieszka w tym samym bloku co Celina,Basia na drugim pietrze,a Celina na piatym.Na kazdym półpietrze jest 9 schodów. Ile schodów musi pokonać Basia,aby odwiedzić Celinę? a). 36 b).52 c).54 d).72 Dodam,że to są zadania dla drugiej klasy SP na konkurs "kangurek" za 4 pt ,a dzieci przygotowuje do nich nauczycielka i dziwnym trafem jej wyszła przy pierwszym zadaniu odpwiedź a ,a przy drugim zadaniu odpowiedź też a. I co Wy na to?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bea561
Go
|
Rozwiążcie ten test i powiedzcie,czy sprawił on Wam trudność 1.Suma dwóch kolejnych liczb dwucyfrowych jest liczbą trzycyfrową .Jaka co najmniej musi być mniejsza z nich? a). 49 b). 50 c).51 d).60 2.Basia mieszka w tym samym bloku co Celina,Basia na drugim pietrze,a Celina na piatym.Na kazdym półpietrze jest 9 schodów. Ile schodów musi pokonać Basia,aby odwiedzić Celinę? a). 36 b).52 c).54 d).72 Dodam,że to są zadania dla drugiej klasy SP na konkurs "kangurek" za 4 pt ,a dzieci przygotowuje do nich nauczycielka i dziwnym trafem jej wyszła przy pierwszym zadaniu odpwiedź a ,a przy drugim zadaniu odpowiedź też a. I co Wy na to?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bea561
Go
|
Tak się zamyśliłam nad tym zadaniem z kangurka, że przez przypadek wysłałam tylko cytat No cóż, nauczycielka też człowiek, ma prawo się pomylić
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
No tak Na zebraniu z rodzicami jeden tata nawiązał do tych zadań ,a pani powiedziała,że jak bedzie miała z nimi trudności to ,zapyta matematyka Widocznie uznaje,że jeszcze nie ma trudności Ta nauczycielka w sumie jest dobrym człowiekiem ,ale nauczycielem,to nie wiem
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
Kurcze,wymyslają jakies kangurki,a potem się okazuje,ze najwiecej problemów z nimi mają sami nauczyciele.No i czemu to ma służyć? To były testy za 4 pt.,teraz bedą za 5pt, o "stopień" trudniejsze.Zobaczymy... A na testach w marcu,będą i tak inne zadania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bea561
Go
|
Kangur, a dla młodszych Kangurek to tak naprawdę konkurs dla spostrzegawczych i umiejących logicznie myśleć, wiedza matematyczna nie jest tu potrzebna. Najlepiej potraktować to jak zabawę, jesli córka lubi zagadki matematyczne. Pamietam, że w księgarniach byly zbiory zadań do Kangura i Kangurka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
Masz rację ,że do rozwiązywania tych testów nie potrzebna jest wiedza matematyczna,bo co z tego ,że uczeń bedzie biegle mnożył,dzielił,itd,jak nie będzie wiedział co to jest pólpiętro,czy co znaczy zwrot "dwie kolejne liczby" ,to w życiu nie rozwiąże tych testów.W tych testach potrzebna jest wiedza " życiowa" ... A propo tego jak rozwiązywała te zadania pani ,to córka miała zapisane w zeszycie tak: Do pierwszego zadania było,że to liczba 49 tzn. 49+ 51=100 I gdzie tu sens? To równie dobrze mogłoby to być 48+52 ,nie? To miały być dwie kolejne liczby ,czyli 50+51. A w drugim,to już pani kompletnie nie zrozumiałam,bo córka mi przyniosła takie wyliczenia : 4X 9 = 36 ,no jakim cudem? Przecież tą Basię i Celinę dzieliły 3 pietra,a na kazdym półpietrze jest 9 schodów,a na piętrze jest w takim układzie 18 schodów. 3X18=54 .... no ale Ty to pewnie wiesz Fajowe przygotowania ,ale córka mówiła ,że pani wychowawczyni ma w domu kota (bo te zbiórki są u pani w domu),takze to dodaje jej ogromnego plusa w moich oczach,bo uwazam,że ludzie,którzy mają koty,lub je bardzo bardzo lubią,są ludźmi dobrymi .Co tam jakieś kangurki....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bea561
Go
|
A nie sądzisz Edyto, że powinna być odpowiedź b - 50 ? Bo tak: dwie kolejne liczby to 50 i 51, dają razem 101 ( liczba trzy cyfrowa). Też tak uważasz?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
No oczywiście ,że liczba 50 ma być Bo druga kolejna ma być 51 ,a nie jak nauczycielka napisała : 49+ 51 ----51,to nie kolejna liczba po 49.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
To zadanie jest trudne dla mojej córki :
16. Na poczatkowym przystanku do autobusu wsiadła pewna liczba osób. Na pierwszym przystanku na trasie wysiadło 7 osób, a wsiadły 2 osoby. Do kolejnego przystanku dojechało 27 pasazerów. Ile osób wsiadło do autobusu na poczatkowym przystanku? A) 20 B) 29 C) 32 D) 30
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
bea561
Go
|
Można jej tak wytłumaczyć- na przystanku wysiadło 7 osób i wsiadły 2 osoby , czyli w ogólnym rozrachunku wysiadło 5 osób ( można np. pokazać to na patyczkach). Czyli do końcowego przystanku dojechało o 5 osób mniej niż wsiadło. A więc 27+5=32. Odpowiedź C - 32
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
Mnie też tyle wyszło,tyle ,że ja sobie to rozwiązywała używając "iksów" ,Twój sposób jest mniej zawiły. Jakbyś miała jeszcze jakiś pomysł,jak jej wytłumaczyć to zadanie,bo ja je zrobiłam uzywając proporcji,ale córka przecież jeszcze tego nie bierze: Tomek wybrał się z tatą na spacer.Gdy tata robi 3 kroki,jego syn Tomek robi 4 kroki. Tata na spacerze zrobił 240 kroków.Ile kroków zrobił Tomek? Nie potrafię jej tego tak wytłumaczyć,zeby ona to zrozumiała
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
Acha. Możliwe odpowiedzi do tego zadania to:
A)320 B)400 C)480 D) 500
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
toan
Go
|
240x4/3=320 - to już w drugiej klasie jest teraz proporcja
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
No ja sobie taką metodą robiłam Ja mysle,że dla drugoklasisty to zadanie jest awykonalne
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
toan
Go
|
No "wasza" nauczycielka może jeszcze rozwiązać to błędnie tak: 0,25x240+240= 300 , bo syn robi o 1/4 mniejszy krok z całości. Tak niektórzy rozumieją rzeczywistość i trudno się dziwić, że nic nie wychodzi. Najmniejszą liczbą trzycyfrową jest 100, a zgodnie z danymi z zadania uzyska się ją przez sumę cyfry 50 i kolejnej cyfry... Sumą będzie 101
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
|