Autor
|
Wtek: Szkolna edukacja :) (Przeczytany 628358 razy)
|
Edyta
Go
|
No sorry, ale ja nadal widzę 6 11:2=5,5 5,5+0,5=6 11-6=5 Ale Admin wziął z 5 jajek,które zostały w lodówce (chyba po nocnej imprezie) połowe ,a nie że 5 jajek zostało ,kiedy Jacek wziął połowe
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Opal
Go
|
Opal - dzięki! - teraz to widzę i rozumiem! - jakie proste! Cztery to poprawna odpowiedĽ! Ale obiektywnie, to współczuję tym obecnym trzecioklasistom! Faktycznie nasi trzecioklasiści nie mają łatwego zadania. Może dlatego, że dopiero na studiach uczą ludzi innowacyjności, braku sztampowego myślenia, łamania stereotypów. Najgorsze jest to, że nie wiem co jest lepsze - wiedzieć szybciej, czy później. Sama trzecią klasę skończyłam w wieku 9 lat (rok wcześniej niż rówieśnicy) i tak mam 18 lat nauki za sobą (świadectwowe) i wiele lat nauki z różnych dziedzin bez papierka. Zatrzymać się trudno, więc jeszcze codziennie czegoś muszę się nauczyć admin - cieszę się, że mogłam pomóc
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
No sorry, ale ja nadal widzę 6 11:2=5,5 5,5+0,5=6 11-6=5 Ale Admin wziął z 5 jajek,które zostały w lodówce (chyba po nocnej imprezie) połowe ,a nie że 5 jajek zostało ,kiedy Jacek wziął połowe Blackend.Masz racje.Chodzi o 6 .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
No sorry, ale ja nadal widzę 6 11:2=5,5 5,5+0,5=6 11-6=5 Ale Admin wziął z 5 jajek,które zostały w lodówce (chyba po nocnej imprezie) połowe ,a nie że 5 jajek zostało ,kiedy Jacek wziął połowe Jak zużył połowe ,to zostało 6 w lodówce,ale wziął jeszcze z tych 6 połowe jajka,czyli zostało 5. Tak to rozumiesz? Blackend.Masz racje.Chodzi o 6 .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
Miał w lodówce 12 jajek wziął z tego połowe i zostało mu 6 w lodówce,ale z tych 6 z lodówki wziął jeszcze pół jajka i zostało mu 5 -proste jak drut No a pytanie brzmi z ilu usmazył,to usmażyć mógł w jednego,bo przecież mógł miec dwie lewe rece i potłuc kilka hehe .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
michal
Go
|
dopiero na studiach uczą ludzi innowacyjności, braku sztampowego myślenia, łamania stereotypów.
Na jakie Ty studia chodziłaś, że Cię takich rzeczy uczyli?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
Michal.A jak Ty sądzisz? 4,5,czy 6? Tak szczerze?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Opal
Go
|
dopiero na studiach ucz± ludzi innowacyjno¶ci, braku sztampowego my¶lenia, łamania stereotypów.
Na jakie Ty studia chodziła¶, że Cię takich rzeczy uczyli? Ogólnie: ekonomia. Profilowo: zarządzanie. Kierunkowo: marketing Szczegółowo: negocjacje - na dobrej uczelni.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
No co jest? Poszliscie pić,czy jak? Nie przejmujcie sie Te zadania sa po to,zeby ogłupic dzieci,a nie po to,zeby poszerzyły swą wiedze matematyczną. Moja córka przeczytała to zadanie i powiedziała ,ze 6,no ale ona chodzi do trzeciej klasy ....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
Tu jest też przykład "gry słów" z zadania konkursowego Alfik matematyczny kl. III: Osiedlowy kosz na śmieci jest opróżniany codziennie o godzinie 7 rano. Jeżeli śmieci zostały zabrane dokładnie 20 godzin temu, to kiedy znów przyjadą śmieciarze? A) za 40 godzin B) za 80 godzin C) za 100 godzin D) za 120 godzin E) za 160 godzin Prawidłowa odpowiedź: C - bo: 4+24+24+24+24 = 100 Ale, że trzecia klasa ma takie zadania Szacunek dla 3-klasisty który to rozwiąże... Powiedziałam jej o tym To dziecko czasem mnie bardzo zaskakuje
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Daniel
Go
|
Dla mnie to 5 jajek. Jeżeli zużył dokładnie połowę, to musi tyle samo zostać w lodówce. Pół jajka nie jest z lodówki i to jest mylące. Czyli: B. Ale te pół też zużył do jajecznicy czyli powinno być 5,5 jajka, ale takiego wariantu odpowiedzi nie ma. Czyli jestem głupi , albo ten co te zadanie układał.
Co klepsydr, to postawiłbym jednocześnie 4 i 7 minutową, a gdy 4 przesypie do końca, obracam stawiam ponownie. Gdy 7 dobiegnie końca stawiam jajka do gotowania. Klepsydrę 4 minutowa obracam jeszcze dwa razy. Gdy przesypie się do końca będzie dokładnie 9 minut. (4+4+4+4-7=9)
Na ścieżce jest taki punkt. Gdyby w tym samym czasie dwie osoby wyruszą z przeciwległych krańców i będą iść różną prędkością, to w końcu muszą się minąć. Będzie to ta sama godzina, ale problem jest z pokonaniem pozostałej odległości, aby być punkt 18 na miejscu. Jeden musiałby przyspieszyć, a drugi zwolnić. Teoretycznie możliwe, a przy stałej prędkości była by to godzina 12 dokładnie w połowie trasy. W praktyce raczej niewykonalne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
Dobra.Juz nie kombinujta. Macie rozwiazanie tego zadania;
x - pierwotna liczba jajek w lodówce (czyli to, co szukamy) 1/2 *x + 1/2 - liczba jajek zużytych przez Jacka x - ( 1/2 *x + 1/2 ) - liczba jajek, które zostały 5 - liczba jajek, które zostały
Z ostatnich dwóch mamy równanie:
x - ( 1/2 *x + 1/2 ) = 5
Opuszczamy nawias i mamy:
x - 1/2 *x -1/2 = 5, czyli
1/2 *x - 1/2 = 5 // *2 ( mnożymy obustronnie przez 2 i otrzymujemy ) x - 1 = 10, czyli x = 10 + 1, czyli ostatecznie x = 11 - tyle jajek pierwotnie bylo w lodówce, a teraz z ilu usmażył, czyli jest to wyrażenie to, przy którym pisze '' liczba jajek zużytych przez Jacka'': 1/2 x + 1/2 i do tego podstawiamy ten wyliczony x, czyli:
liczba jajek zużytych przez Jacka = 1/2 * 11 + 1/2 = 5 1/2 + 1/2 = 6 Jacek zużył 6 jajek - odp. c)
* -jako znak mnożenia.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Daniel
Go
|
Jak było 11 jajek, to w lodówce powinno zostać 5,5 jajka, a tak nie jest. No i potwierdzasz, że ta pół jajka nie jest z lodówki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
Moja córka podała tą odpowiedź zaraz po przeczytaniu zadania,jeszcze była zła,gdy spytałam,zeby mi powiedziała,jak to obliczyła Obliczenie oczywiscie nie ona ,bo jeszcze takich rzeczy nie biorą.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Daniel
Go
|
W zadaniu użyte jest słowo dokładnie, co w matematyce oznacza znak równości. Ale może mi się tylko tak wydaje, albo to jakaś poprawnie politycznie matematyka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
W czym problem. Blackend dobrze pisał,tylko On przyjął intuicyjnie,ze w lodówce było 11 jajek (chyba intuicyjnie,a moze sobie gdzies na kartce obliczał). Mojej córce tez intuicyjnie wyszło 11,zaraz potem dodała ,ze zuzył 6 jajek. No,az w końcu trzeba było zrobic to matematycznie w postaci iksów itd. I to jest prawidłowe rozwiązanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
Dodam,ze w sumie,tutaj nie było żadnej gry słow.Dało sie to obliczyć i tyle.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Edyta
Go
|
Ciekawa jestem tylko,co na to Admin
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Daniel
Go
|
Problem jest w tym, że jak się zużywa dokładnie połowę, to druga połowa zostaje. W zadaniu wyraźnie pisze, że zostało w lodówce 5 jajek.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Blackend
Go
|
(chyba intuicyjnie,a moze sobie gdzies na kartce obliczał).
intuicyjnie to bym sie nie odważył ale zrobiło sie takie zamieszanie,że na wszelki wypadek zadzwoniłem jeszcze do teścia tak w skrócie: 1/2x-1/2=5 1/2x=5+1/2 / x 2 x=10+1 x=11
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
|