forum.dr-kwasniewski.pl
Witamy, Go. Zaloguj si, lub zarejestruj prosz.
2020-03-29, 01:42:26

Zaloguj si podajc nazw uytkownika, haso i dugo sesji
Szukaj:     Szukanie zaawansowane
Na koniec - nie wolno zapominać, że każdy człowiek jest inny i inny jest jego organizm.
575460 wiadomoci w 4030 wtkach; wysane przez 42 uytkownikw
Najnowszy uytkownik: ^ToM^
* Strona gwna Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj si Rejestracja
+  forum.dr-kwasniewski.pl
|-+  Działy Forum
| |-+  Sport to zdrowie.
| | |-+  Siłownia a ŻO
« poprzedni nastpny »
Strony: 1 ... 669 670 671 672 673 [674] Do dou Drukuj
Autor Wtek: Siłownia a ŻO  (Przeczytany 1181670 razy)
Octaver
Newbie
*
wiadomoci: 232


Odp: Siłownia a ŻO
« Odpowiedz #13460 : 2020-03-25, 10:32:11 »

To jest dobre pytanie.
Kluczem do rozwoju jakiejkolwiek umiejętności ruchowej, jest świeżość układu ruchu (mięśnie, stawy, ścięgna) i układu nerwowego (mózg i rdzeń).
Jesteś dużo bardziej wypoczęty, jak zrobisz sobie na luzie co godzinkę 20 łatwych ruchów, niż jak zrobisz 10 razy tyle jednorazowo. Cool

To tyle, jeśli chodzi o rozwój jakiejś cechy sportowej (siła, szybkość, wytrzymałość, precyzja), natomiast jeśli chodzi o rozwój cech ilościowych (masa mięśniowa czy kostna) to dużo lepiej sprawdzają się mocne, ale rzadkie przeciążenia.
Czyli "na masę" lepiej zrobić te 200 pompek na jednej sesji, a potem odpoczywać kilka dni. Cool
Inną sprawa, że pompki ani siły nie trenują, ani masy nie dają, tylko wytrzymałość. Wink
Dzięki Smile
A jeżeli chodzi o ćwiczenia z własną masą ciała, to są takie, które trenują siłę i dają masę?
Zapisane
Gavroche
Hero Member
*****
wiadomoci: 35968


Odp: Siłownia a ŻO
« Odpowiedz #13461 : 2020-03-25, 10:53:56 »

To znaczy, klasyczne pompki czy przysiady coś tam wzmocnią i coś tam urośnie, ale tylko wtedy, kiedy jesteś dosyć słaby i ten wzrost szybko się skończy.

Odpowiadając na Twoje pytane:
-pompki w stanu na rękach
-pompki na jednej ręce
-przysiad na jednej nodze.
To totalnie bez sprzętu, a jak wyjdziesz na dwór, albo zamontujesz drążek, to jeszcze podciąganie (oburącz i jednorącz).
Do tego mostek na głowie i plank i masz komplet na całe ciało.
Naturalnie to również są ćwiczenia samoograniczające się, po jakimś czasie po prostu będziesz robił tyle powtórzeń, że ani siły, ani masy nie zbudujesz już za ich pomocą.
Ale 1-2 lata mogą posłużyć, potem trzeba dokładać ciężar, albo przerzucić się na ćwiczenia ze sztangą, bo tylko zwiększanie ciężaru zapewnia długofalowo wzrost siły i masy mięśniowej.
Zwłaszcza osobie nie używającej dopingu. Cool
Zapisane
admin
Administrator
Jr. Member
*
wiadomoci: 627


WWW
Odp: Siłownia a ŻO
« Odpowiedz #13462 : 2020-03-25, 15:58:43 »

Ale przez to stężenie CO2 przecież wzrasta! Ćwiczenia powinny być zabronione, bo efekt cieplarniany... Wink
Zapisane

Zyon
Hero Member
*****
wiadomoci: 22765

pindżar ryskow wyszy


Re: Siłownia a ŻO
« Odpowiedz #13463 : 2020-03-25, 16:03:37 »

W ksiazce "Tlenowa przewaga" Patricka McKeowna, opartej na metodzie Buteyki, pisze on, ze to ilosc dwutlenku wegla decyduje o wydolnosci a nie ilosc tlenu w plucach,
Zapisane

Work Buy Consume Die
admin
Administrator
Jr. Member
*
wiadomoci: 627


WWW
Odp: Siłownia a ŻO
« Odpowiedz #13464 : 2020-03-25, 16:19:05 »

Różne rzeczy można wypisywać, szczególnie o wydolności z czym się mogę zgodzić, a nawet kategorycznie zaprzeczyć, jak mi się ekspercko uwidzi,  albowiem się na tym nie znam, jednakże swoje zdanie mogę mieć... Wink  Laughing
Zapisane

Gavroche
Hero Member
*****
wiadomoci: 35968


Odp: Re: Siłownia a ŻO
« Odpowiedz #13465 : 2020-03-25, 17:16:13 »

W ksiazce "Tlenowa przewaga" Patricka McKeowna, opartej na metodzie Buteyki, pisze on, ze to ilosc dwutlenku wegla decyduje o wydolnosci a nie ilosc tlenu w plucach,

Wydolność z płucami to niewiele ma wspólnego.
Zapisane
Gavroche
Hero Member
*****
wiadomoci: 35968


Odp: Siłownia a ŻO
« Odpowiedz #13466 : 2020-03-26, 09:48:39 »

Dwa dni mniejszej intensywności i jeden całkowitego odpoczynku i siła wraca:
-pompki jednorącz z nogami wyżej dla utrudnienia 5x5 na rękę
-przysiad jednonóż z odważnikiem 5x5 na nogę@48kg
-rwanie z dwoma odważnikami 5x5@48kg (morderstwo, nie robię na takim ciężarze za często)
-tureckie wstawanie 5x1 na stronę@48kg.
Super samopoczucie jest po dobrym treningu, można góry przenosić, tylko na co to komu w domu? Laughing
Teraz aeroby z psem na spacerze.
Zapisane
Gavroche
Hero Member
*****
wiadomoci: 35968


Odp: Siłownia a ŻO
« Odpowiedz #13467 : 2020-03-28, 08:55:52 »

Dziś potrzebowałem odmiany, więc na chwilkę zamieniłem powyższy schemat na:
-zarzut dwu odważników 5x10@32kg
-wyciskanie odważników na podłodze 5x5@48kg
-wiatrak 5x3@32kg na stronę.
Przed treningiem jako wstępniak był 40 minutowy szybki marsz z psem.
Teraz czekam na głód i będzie śniadanko. Very Happy
Zapisane
Strony: 1 ... 669 670 671 672 673 [674] Do gry Drukuj 
« poprzedni nastpny »
Skocz do:  

Dziaa na MySQL Dziaa na PHP forum.dr-kwasniewski.pl | Dziaajce na SMF 1.0.8.
© 2001-2005, Lewis Media. Wszystkie prawa zastrzeone.
Prawidowy XHTML 1.0! Prawidowy CSS!
Strona wygenerowana w 0.061 sekund z 20 zapytaniami.