Autor
|
Wtek: Religia a zdrowie człowieka. Wybrane problemy (Przeczytany 137125 razy)
|
Gavroche
|
O! Dzięki! Na wszelki wypadek lepiej mieć wszystkich po swojej stronie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
vvv
Go
|
Dario już zapowiedział, że się rozpisze, że to jakaś głębsza metafora tym niemniej, antycypując, że będzie, że to wcale nie o jedzenie chodzi dorzucę w temacie niedzielnych rozważań ku refleksji własnej: 1 A tego, który jest słaby w wierze, przygarniajcie życzliwie, bez spierania się o poglądy.
2 Jeden jest zdania, że można jeść wszystko, drugi, słaby, jada tylko jarzyny.
3 Ten, kto jada [wszystko], niech nie pogardza tym, który nie [wszystko] jada, a ten, który nie jada, niech nie potępia tego, który jada; bo Bóg go łaskawie przygarnął.
4 Kim jesteś ty, co się odważasz sądzić cudzego sługę? To, czy on stoi, czy upada, jest rzeczą jego Pana. Ostoi się zresztą, bo jego Pan ma moc utrzymać go na nogach.
5 Jeden czyni różnicę między poszczególnymi dniami, drugi zaś uważa wszystkie za równe: niech się każdy trzyma swego przekonania!
6 Kto przestrzega pewnych dni, przestrzega ich dla Pana, a kto jada wszystko - jada dla Pana. Bogu przecież składa dzięki. A kto nie jada wszystkiego - nie jada ze względu na Pana, i on również dzięki składa Bogu.
7 Nikt zaś z nas nie żyje dla siebie i nikt nie umiera dla siebie:
(...)
13 Przestańmy więc wyrokować jedni o drugich. A raczej to zawyrokujcie, by nie dawać bratu sposobności do upadku lub zgorszenia.
14 Wiem i przekonany jestem w Panu Jezusie, że nie ma niczego, co by samo przez się było nieczyste, a jest nieczyste tylko dla tego, kto je uważa za nieczyste.
15 Gdy więc stanowiskiem w sprawie pokarmów zasmucasz swego brata, nie postępujesz już zgodnie z miłością. Tym swoim [stanowiskiem w sprawie] pokarmów nie narażaj na zgubę tego, za którego umarł Chrystus.
16 Niech więc posiadane przez was dobro nie stanie się sposobnością do bluźnierstwa!
17 Bo królestwo Boże to nie sprawa tego, co się je i pije, ale to sprawiedliwość, pokój i radość w Duchu Świętym.
18 A kto w taki sposób służy Chrystusowi, ten podoba się Bogu i ma uznanie u ludzi.
19 Starajmy się więc o to, co służy sprawie pokoju i wzajemnemu zbudowaniu.
20 Nie burz dzieła Bożego ze względu na pokarmy! Wprawdzie każda rzecz jest czysta, stałaby się jednak zła, jeśliby człowiek spożywając ją, dawał przez to zgorszenie.
21 Dobrą jest rzeczą nie jeść mięsa i nie pić wina, i nie czynić niczego, co twego brata razi <gorszy albo osłabia>.
22 A swoje własne przekonanie zachowaj dla siebie przed Bogiem. Szczęśliwy ten, kto w postanowieniach siebie samego nie potępia.
23 Kto bowiem spożywa pokarmy, mając przy tym wątpliwości, ten potępia samego siebie, bo nie postępuje zgodnie z przekonaniem. Wszystko bowiem, co się czyni niezgodnie z przekonaniem, jest grzechem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
vvv
Go
|
Jest taka pułapka by nie nazywać braku agresji ignorancją. Wyznawca prywatny jest nie do odróżnienia, można go co najwyżej podejrzewać o źródło spokoju wewnętrznego. Wyznawca publiczny, który gardzi odmiennością, to jest bezcenne źródło refleksji, że nie tędy droga. IMHO
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
vvv
Go
|
http ://dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=74 Bóg, który wie wszystko i zna przyszłość przepowiedział pojawienie się ludzi wiedzących właśnie na końcu XX wieku. Wie On, w jaki sposób należy pomagać ludziom tak, aby ta pomoc im nie szkodziła, a była najbardziej skuteczna. W piątej tajemnicy fatimskiej, którą trzymano w ukryciu, a opublikowano dopiero w ubiegłym toku, napisano m. in.: „Jeden na dziesięciu otrzyma moc leczenia chorób u tych, KTÓRZY GO POPROSZĄ O POMOC”.
Nie wolno pomagać tym, którzy nie proszą o pomoc. W ten sposób można innym tylko zaszkodzić. Wiedział o tym Staszic, Człowiek Wiedzący, gdy pisał o ludziach chorych na ciele i na umyśle (każdy chory na ciele ma patologiczną czynność umysłu, ponieważ przyczyna choroby powoduje zawsze upośledzenie czynności umysłu ludzkiego). Wiedział o tym i Sokrates.
Staszic pisał: „Zacina się tym bardziej w swoim mniemaniu, im kto bardziej usiłuje go przekonać o błędzie”.
Sokrates o chorych pisał: „Za największego wroga uważają tego, który prawdę powie, że dopóki nie przestaniesz objadać się, opijać, nie skończysz z Afrodytą i próżniactwem, to ci ani lekarstwa ani medaliki, ani modlitwy, ani zamawiania, ani żaden inny środek tego rodzaju nie pomoże” Wszystko jasne jak słońce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek
Go
|
No to Jezus ale się bogu naraził ,tak publicznie i zdrowotnie ,bo cudów do dziś publika szuka
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Gavroche
|
Jest taka pułapka by nie nazywać braku agresji ignorancją. Wyznawca prywatny jest nie do odróżnienia, można go co najwyżej podejrzewać o źródło spokoju wewnętrznego. Wyznawca publiczny, który gardzi odmiennością, to jest bezcenne źródło refleksji, że nie tędy droga. IMHO To się nazywa absolutny brak poczucia humoru. Fora internetowe (życie) są po to, by się dobrze bawić, a nie smędzić farmazony o śmierci za życia. Oczywiście to przekracza Twoją zdolność refleksji. IMHO oczywiście.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
vvv
Go
|
Można także powszechnie obserwować mentalność ratlerka, obszczekuje co się napatoczy, a jak obszczekiwany się odwróci i tupnie nogą to pisk i skowyt co najmniej jakby go ciężarówka rozjeżdżała. jest tez taki żart ku rozwadze: - zaciągnąłem się, jadę na wojnę sobie postrzelać. - a jak ciebie zastrzelą? - a mnie t niby za co? Agresja jest zawsze objawem strachu, w najlepszym razie o to, że ma się za mało, za mało racji, za mało konstruktywności, że są wątpliwości co do pobudek postępowania, że postępowanie wynika nie z głosu serca, a ze zgniłego kompromisu z którego nie jesteśmy dumni. IMHO
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Gavroche
|
O tym właśnie mówię. Drętwy jesteś jak amputowana noga. Takich odstrzeliwują jako pierwszych. Ale, żeby oddać sprawiedliwość, czegoś się od Ciebie nauczyłem. Podoba mi się "nie jesteś tym co jesz...". Bo zaraz po zabawie, w życiu najważniejsza jest nauka, a uczyć można się od każdego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek
Go
|
Na wojnie to trzeba być zawsze w sztabie ,na pierwszej lini są małe szanse .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Gavroche
|
Przeciwnie. Największe szanse na pójście do nieba, ku chwale Ojczyzny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
vvv
Go
|
Już pradziadowie powtarzali, że na zabawie najlepiej bawi się wodzirej. (współcześnie - zintegrowany z orkiestrą)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Gavroche
|
Moi nie powtarzali, ale na rodzinę nie poradzisz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
administ
Go
|
Przeciwnie. Największe szanse na pójście do nieba, ku chwale Ojczyzny. A co to za Ojczyzna, co nie zapewnia 42 dziewic ku chwale poczęcia...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
administ
Go
|
Ups! Ponoć teraz jest już 72 sztuki!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maniek
Jr. Member
wiadomoci: 4136
|
dzięki chłopaki za powiew emocji, bo ostatnio ciężka atmosfera na forum, tylko jakieś pierdoły o pogodzie, albo co, kto zjadł... trochę takie babskie nudy Liczę na ciętą ripostę Adasia
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zyon
|
|
|
|
Zapisane
|
Work Buy Consume Die
|
|
|
vvv
Go
|
Z foodystami O to chodzi? Przyczyną wszystkich chorób i wszystkich nieszczęść jest „patologiczna struktura i czynność mózgów ludzkich” (cyt. Julian Aleksandrowicz), powszechnie patologiczna od czasów popełnienia tak zwanego grzechu pierworodnego. Przyczyną tej przyczyny jest niewłaściwe odżywianie człowieka. A tylko znalezienie i usunięcie pierwszej przyczyny zła może usunąć cały łańcuch następnych przyczyn i skutków, bowiem wszystkie są skutkiem przyczyny pierwszej. "Przy poznawaniu przyrody trzeba starać się poznać pierwszą przyczynę i pierwszą zasadę, aby rozumnie rozwiązać problem" - radził potomnym Arystoteles.
duskusja na dluzsza mete jest niemozliwa O to chodzi? wiadomości: 17246 Znaczy zaparł się by udowodnić że niemożliwe jest możliwe, co za samozaparcie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zyon
|
Zaparcie i zatwardzenie to permanentny stan twojego umyslu Dlaczego w ogole mniemasz, ze do ciebie akurat napisalem wiadomosc jezeli bezcelowosc mialaby dotyczyc ciebie? Jakas samoocena czy syndrom oblezonej twierdzy? Wystarczy się przestać truć, obżerać, niedojadać, leczyć, ewentualnie jakaś szczególnie zdrowa roślinka do tego (np. aloes) i sukces gwarantowany. Inna sprawa, że większość próbuje dziwacznych półśrodków i kompromisów, więc nie są to działania wystarczająco daleko idące by poziom toksemii organizmu wystarczająco szybko się zmniejszał. Zgaduj zgadula chlopaki?
|
|
|
Zapisane
|
Work Buy Consume Die
|
|
|
|
|
|